י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כל מה שרצית לדעת על ביטוח בריאות פרטי

ביטוח בריאות פרטי עונה על הצורך להבטיח שאם תזדקק לטיפולים מורכבים או תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות, יהיה לך מימון לכך

כל מה שרצית לדעת על ביטוח בריאות פרטי

בישראל, נהנה כל אדם מביטוח בריאות כללי בסיסי דרך קופת חולים, על פי חוק. ישנם אנשים שרוכשים בנוסף לפוליסה הבסיסית, ביטוחים משלימים של קופות החולים ובטוחים שבמידת הצורך, קופת החולים תממן את כל התרופות והטיפולים שידרשו. בפועל המצב אחר: בפוליסות הבריאות של הקופות יש הסתייגויות ביטוחיות. לעיתים הקופה מממנת רק חלק מהטיפולים הנדרשים ובמקרים אחרים המבוטח עלול להיות מחויב בעלות חלק מהטיפול (נושא בעייתי כשמדובר בטיפולים יקרים).

לשם כך קיימת אופציית ביטוח בריאות פרטי – אשר עונה על הצורך ההולך וגדל של אנשים להבטיח שאם יזדקקו לטיפולים מורכבים או תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות, יהיה להם מימון לכך.

ביטוח בריאות פרטי מעניק מספר יתרונות בולטים:

א. טיפולים הנכללים במסגרת ביטוח בריאות פרטי

בניגוד לחברי תוכנית ביטוח בריאות משלימה של הקופה, רוכשי ביטוח בריאות פרטי מקבלים מימון גם לתרופות שאינן נכללות בסל הבריאות. עלות חלק מתרופות אלו גבוהה, וחולים המחזיקים רק בביטוח של קופת חולים וחייבים לקחת אותן עלולים לאבד נכסים וחסכונות על מנת לעמוד בעלותן או לוותר עליהן, כשמחיר הוויתור הוא פגיעה בבריאות ואף מוות. כנ"ל לגבי טיפולים רפואיים בארץ ובחו"ל. לא כולם מכוסים בפוליסת הביטוח של קופת החולים.

ב. תקרת הכיסוי בתוכנית בריאות פרטית

קיים הבדל בין תוכנית ביטוח בריאות מטעם קופת החולים לבין תוכנית ביטוח בריאות פרטית, כשבמסגרת פרטית ניתן לרכוש פוליסה אשר כוללת מימון טיפולים מיוחדים, כיסוי נוסף למחלות קשות, מימון נסיעות לחו"ל לקבלת טיפול והשתתפות או מימון מלא של תרופות.

ג. ביטוח סיעודי פרטי

הביטוח הסיעודי הניתן באמצעות קופות החולים הוא מוגבל בהיקף שלו וכמו כל הביטוחים הקבוצתיים, גם הוא ניתן באמצעות חברות הביטוח אך החיסרון שלו הוא שהתנאים קבועים לתקופות קצרות ועלולים להשתנות בהמשך הדרך.

בשל ההבדלים בין ביטוחי קופות החולים ובין ביטוחי הבריאות הפרטיים, ישנה התעניינות גוברת במידע לגבי רכישת ביטוח בריאות פרטי. בהחלטה באיזה ביטוח בריאות לבחור, חשוב לבקש הצעת מחיר הכוללת פירוט של תנאי הביטוח הרפואי ממספר חברות, ולבדוק את הפרטים לעומקם לפני שמחליטים באיזו תוכנית לבחור. יש חשיבות להתחייב לביטוח לאחר שכל התנאים הובנו ולהתייעץ עם מומחה לביטוח רפואי פרטי לפני קבלת ההחלטה.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח בריאות וסיעוד כנס לאתר חברת מגדל – לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לביטוח בריאות וסיעוד מחברת מגדל – לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד