י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שלום 'גלובס', לא להתראות מתי גולן

אני מנוי על 'גלובס'. מתי גולן, בעל טור בעיתון - כולו נוטף שנאת חרדים. בטור שלו היום, למשל, הוא טופל על החרדים "התעללות בילדים" בירושלים • שי הורוויץ מסביר מדוע לא יקרא יותר 'גלובס'

שלום 'גלובס', לא להתראות מתי גולן

אחד החטאים הגדולים ביותר של האנטישמיים הייתה חטא ההכללה. יהודי עשה משהו שלילי - האשם בכך את כל היהודים. זו הדרך המכוערת, הגסה והעכורה ביותר להכפשת פניו של ציבור. כל ציבור. אדם אחד עשה מעשה - האשם בכך את כל הקבוצה. ידוע גם הכלל, כי הרוב יודע על המיעוט מעט מאוד (לעומת זאת, המיעוט יודע על הרוב - הרבה).

"ניפגש בבית המשפט" • מיוחד

לצערי, לצרכי עבודה, אני מנוי על עיתון 'גלובס'. העיתונאי מתי גולן, שהינו בעל טור בעיתון - כולו נוטף שנאת חרדים. בטור שלו היום, למשל, מתי גולן מביע תמיהה כי חברי הכנסת היו מזועזעים מהאלימות בצה"ל ולא מ"התעללות בילדים" בירושלים. לא ילד אחד. אלא "ילדים".

גולן מוסיף ואומר מהרהורי ליבו, כדרכם של מסיתים אנטישמים קטנים, ש"מה שהולך שם, זה אפילו לא קצה הקרחון, זה אפס קצהו" - בלי שום הוכחה. הוא, כמובן, גם מדבר בהכללה על ה"עבריינות החרדית", ש"היא זוכה" לדעתו העקומה, ל"גיבוי והסתרה מצד רבנים".

מדובר, אגב, בדפוס כתיבה קבוע של מתי גולן. כבר מספר פעמים שקלתי לבטל את המנוי על העיתון הזה (שאני מקבל למשרד) מכעס על דברי הבלע והשיטיון של גולן. בעבר, אגב, כבר כתב כי אין כל צורך שאברהם פורז יחזור בו מהאמירה ש"מותר ליהודי לפעמים להיות גם אנטישמי".

ואכן גולן הוא לפעמים אנטישמי. בעבר ניהלתי מאבק נגדו, לאחר שתיאטרון 'הקאמרי' העלה על במתו מחזה בשם 'אטום', מפרי עטו של מתי גולן. על פי המחזה, החרדים משתלטים על המדינה, רוצחים את ראש הממשלה ואשתו, ומוליכים את ישראל לשואה גרעינית, זאת כדי לקרב את ביאת המשיח.

כך הרי מאמינים החרדים, שמתי גולן פגש בימי חייו - יבוא המשיח. תוכנית ההצגה הבהירה שלא מדובר במשל, אלא בסכנה מוחשית. חודשיים בלבד לאחר שעלה, ירד המחזה בעקבות לחץ ציבורי וביקורת חריפה, ובצדק. העיתונאי דן מרגלית כתב: "לראשונה נטשתי בזעם הצגת תיאטרון בטרם ירד עליה המסך. לעומת מה שנראה ב'אטום' מחווירות עלילות הדם המקוריות". העיתונאי מאיר עוזיאל הגדיר את המחזה כ"אירוע אנטישמי".

נראה שמתי גולן, לא נגמל מליבוי שנאה נגד חרדים באמצעות הצגה סטריאוטיפית של חרדים.

אני, בכל מקרה, הולך להיגמל מ'גלובס'. שלום ולא להתראות, כל עוד שמתי גולן מתפרנס מכיסי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד