י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"ניפגש בבית המשפט" • מיוחד

שמואל פלדמן קרא מאמר אנטישמי של מתי גולן ב'גלובס', שלח מכתב - וגולן פרסם התנצלות. לאחרונה חזר גולן לסורו • 'בחדרי חרדים' מגיש את ההתכתבות בין השניים, שתיגמר בבית המשפט

מניין לך המסקנה הזו?. שמואל פלדמן
מניין לך המסקנה הזו?. שמואל פלדמן

יש אנשים אכפתיים בעולם. אחד מהם הוא הרב שמואל פלדמן. פלדמן, המשמש כמנכ"ל חברת 'ביג בן תיירות', קרא לפני מספר שנים בעיתון 'גלובס' אמירה הגובלת באנטישמיות, עליה חתום מתי גולן. גולן התייחס לפגישת נתניהו עם אנשים חרדים, וכתב: "רואים את נתניהו מחובק עם בעל זקן ופיאות, מה לאיש הקידמה עם ימי הביניים?" - שאל גולן.

על האמירה הזו לא יכל פלדמן לעבור לסדר היום, ובמכתב זועם ששלח למערכת 'גלובס' התריע על האנטשמיות הנודפת מהאמירה של גולן. המחאה עבדה (גם בלי שריפת פחים), וגולן התנצל בשבוע שלאחר מכן על המילים שטוב להם שלא נאמרו משנאמרו.


אלא שלפני פחות מחודש, ככלב השב על קיאו, חזר גולן על אמירותיו האנטי-חרדיות. במאמר שפירסם לאחר גזר דינו של הרב שלמה בניזרי, הוא כותב: אלמנט שחשוב לתת עליו את הדעת הוא הריבוי של חובשי כיפות ומגבעות בין עברייני השחיתות - הציבורית וה"אזרחית". ואני לא מדבר רק על פושעים שהדבר הראשון שהם עושים עם תפיסתם הוא לשים על הראש כיסוי כלשהו ולגדל זקן; אני מדבר על אלה שהם "דתיים" כל ימות השנה. אלה שמבקרים בבית הכנסת, מתפללים ועושים את כל התנועות הנכונות, צמים (אולי) ביום כיפור.

בציבור, אנשים כאלה נחשבים דתיים. האם להתפלל ולשמור שבת זו דתיות? מדוע אנשים כאלו ממשיכים להיחשב למאמינים גם כשהם גונבים, מרמים, מתחמנים ועושקים? מדוע רבנים ממשיכים לגונן עליהם ולראות בהם חלק מצאן מרעיתו של האלוהים, שאת חוקיו הם מפרים ברגל גסה?

ש"ס היא הדוגמה הבולטת והדוחה ביותר. מיום היווסדה היוותה מפלגה זו חממה לאנשי ציבור שניצלו את מעמדם כדי לעשות לכיסם על חשבון הציבור. "המנהיג" אריה דרעי היה הבולט בהם, אבל היו גם נוספים.

בנקודה זו מקובל להדגיש שבש"ס יש גם אנשים שאינם מושחתים, אבל זה די קשה לומר זאת, כשמדי פעם מתגלה מושחת חדש שנחשב לפני כן לאדם ישר.

אחד הביטויים לבעייתיות של הקשר בין הדת והשחיתות נמצא בתגובתו של אלי ישי: "בש"ס מתפללים שהרב שלמה בניזרי... בעזרת השם ימשיך להגדיל תורה ולאדירה", אמר יו"ר ש"ס. אם העבריין המורשע בניזרי יכול להגדיל תורה ולהאדירה, אז איזו מין תורה זאת?".

שמואל פלדמן קרא את המאמר - וזעם. במכתב ששיגר לגולן, כתב: "כזכור לך הגבתי בזמנו בחריפות על המשפט הגזעני שכתבת בטורך ב-20 לדצמבר 2005, ואכן ב-26 לדצמבר התנצלת והבעת בושה על הביטוי הגזעני.

כמנוי 'גלובס', המשכתי לקרוא את טורך במשך השנים, והבחנתי שההתנצלות היתה מן השפה ולחוץ והביטויים האנטישמיים כנגד יהודים דתיים וכנגד הדת היהודית המשיכו וביצבצו מדי פעם.

לזכותך יש לומר שאף כלפי קהלים ופרטים אחרים הנך משתמש בלשון מושחזת ובביטויים קשים ו"ככלב שב אל קיאו" הנך מחפש כל יום את ה"עץ" עליו תטיל את מימך.

בטורך משבוע שעבר, המדבר על "דת ושחיתות" הנך משתמש שוב בביטויים גזעניים וכוללניים המדברים על חובשי כיפות ומגבעות ובהמשך על ה"דתיים" הגונבים, מרמים, מתחמנים ועושקים, וכמובן הרבנים המגנים עליהם וממשיכים לראות בהם וכ',שאת חוקי האלוקים הם מפרים ברגל גסה!!!!

מניין לך המסקנה הזו? האם ידועים לך חוקי האלוקים? האם גם לכך אתה מתיימר?

לעצם העניין, כפי שידוע לך הכל עניין של "גיאוגרפיה". חוקי האלוקים, כפי שאני למדתי, מתייחסים לעבירת שוחד רק כלפי דיין-שופט שלוקח כסף או טובות הנאה על מנת להטות דין.

כמסקנה מכל האמור לעיל, החלטתי לאחר מספר ימים של מחשבה - וככל שהזמן עבר כאבי על דבריך גבר, שאינני יכול להיות מנוי בעיתון שאתה נמנה על כותביו ולקרוא לחברי להשקפה לנהוג כמוני, וכמו כן להעמיד למבחן פלילי ומשפטי את הביטויים הפוגעים שכתבת.

באי כבוד רב"

במכתב תשובה שהחזיר לו מתי גולן, הוא כותב: "מכתבך הועבר אלי על ידי מערכת גלובס, ואני מודה לך עליו. כן, אני חושב שאני זוכר אותך. אתה כתבת אלי בשעתו שאנשים דתיים הם יותר ערכיים מחילונים, נכון? לכן, לשיטתך שלך כתבתי שכאשר אדם חובש כיפה או מגבעת נוהג בצורה מושחתת, זה יותר חמור מחילוני שעושה זאת. כפי שהסברתי במאמרי, החילוני עובר על חוקי אדם, בעוד שהמאמין עובר גם על חוקי האלוהים.

אתה ואנשים שחושבים כמוך הייתם דווקא צריכים לחזק את ידי. לכם היה צריך להפריע יותר שאנשים מאמינים כמוכם הם מושחתים. זה מפליא אותי בכל פעם מחדש מדוע למה זה לא כך.

לגבי הירשזון - אתה מוזמן לקרוא את המאמרים שכתבתי עליו. אבל שוב - מוזר שאתה משווה מושחתים דתיים, שלשיטתך הם יותר מחונכים וערכיים - עם חוטאים חילונים נטולי ערכים וחינוך".

פלדמן מבטיח לגולן להיפגש איתו בצורה אישית. את הפגישה, הוא אומר, נקיים בבית המשפט, שם אתבע אותך על דבר ההסתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד