י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החלה עונת הבציר: בדרך ל-50 מיליון בקבוקים

בישראל כ-400 מגדלי גפן יין, בהיקף של 45 אלף דונם, וכ-150 יקבים. תקופת הבציר של היין מתחילה בחודש אוגוסט ונמשכת עד אוקטובר. בשנה הבאה ינטעו עוד כ-5000 דונם

השר שלום שמחון בא לבצור
השר שלום שמחון בא לבצור

היום (ד) בבוקר נפתחה בישראל עונת הבציר של ענבי גפן היין. תקופת הבציר של היין מתחילה בחודש אוגוסט ונמשכת עד אוקטובר, ומשתנה מכרם לכרם, בהתאם לאקלים המקומי.

בישראל כ-400 מגדלי גפן יין, בהיקף של 45 אלף דונם. בשנה הבאה ינטעו עוד כ-5000 דונם, כדי לענות על הביקושים ההולכים וגדלים.

השנה צפוי יבול של כ-46 אלף טון ענבי יין. בישראל כ-150 יקבים, המייצרים כ-50 מיליון בקבוקים בשנה.

כיום משתמשים ברוב הכרמים במיכון חדשני החוסך ידיים עובדות בענף.

מנכ"ל המועצה לגפן יין, צחי דותן, מסר כי במשרד החקלאות מגלים עניין בענף ומבקשים להרחיבו בשל היותו חסכוני במים וחסכוני בידיים עובדות.

מועד הבציר כיום נקבע על-ידי מומחים, הבודקים את רמת ההבשלה, כמות הסוכר ורמת החומציות בענב. על הענבים להגיע לרמת בשלות אופטימלית, והבדל של ימים אחדים בזמן הבצירה יכול להביא לשינוי של ממש בטיב היין שייוצר מהכרם.

ענבי המאכל נבצרים לפני הזנים המשמשים להכנת יין, כיוון שכמות המים פוחתת ורמת הסוכר עולה ככל שהענב בשל יותר. בישראל, תקופת הבציר של ענבי המאכל נמשכת מאפריל עד נובמבר.

ניתן לבצור הן בצורה ידנית והן בעזרת מכונות, בהתאם לאיכות הענבים הנדרשת. את הבציר עצמו מתחילים בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב, כשהאוויר והענבים עדיין קרירים, כדי למנוע התחמצנות של ענבים פגועים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד