י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אם שותים, לא נוהגים!

הידעתם כי נהיגה בשכרות היא בין הגורמים העיקריים לתאונות דרכים ועל כן יש לשנן כמה וכמה כללים לפני שאנחנו חושבים לעלות על הכביש תחת השפעת אלכוהול

  • ז' אדר התשע"ב
אם שותים, לא נוהגים!

כולנו שותים יין או משקאות אלכוהליים מפעם לפעם, בין אם בחגים ובשמחות, בארוחות חגיגיות או באירועים משפחתיים, אולם רבים מאיתנו לא מודעים כלל וכלל להשפעה המזיקה שיש לצריכת אלכוהול ולו בכמות הקטנה ביותר על ההתנהגות בעת נהיגה.

גם אם נדמה לנו שאנחנו נמצאים בשליטה מלאה על אף ששתינו אלכוהול, חשוב לדעת כי אבדן שליטה עלול להגרם גם מצריכת אלכוהול בכמות קטנה יחסית. כמו כן, קימים גורמים נוספים האחראים על מידת השפעתו של האלכוהול על המצב הגופני שלנו כמו משקל, האם אכלנו טרם השתיה ויכולת ההסתגלות של הגוף לאלכוהול.

נהיגה בשכרות גורמת לתחושת עייפות בלתי נשלטת, גורמת לירידה ביכולת הראיה ולטשטוש חושים. נהג שיכור יתקשה להבחין בין תמרורים שונים, להבדיל בין צבעי הרמזור ולשמור על נתיב נסיעה קבוע. כמו כן נהיגה בשכרות גורמת להארכת זמן התגובה של הנהג ובמקרים קיצוניים יותר תגרום לאבדן שליטה עצמית שתביא לנהיגה פרועה ולקיחת החלטות שגויות על הכביש שעלולות להיות קטלניות.

משטרת התנועה כיום אינה מקלה ראש עם תופעת הנהיגה בשכרות ומדי יום מתבצעת בכבישים פעילות אכיפה רחבת היקף במטרה הועשה שימוש מגוון אמצעים שונים ומשונים על מנת לתפוס את הנוהגים בשכרות. הענישה במקרה של אדם שנתפס היא חמורה ביותר וכוללת שלילת רשיון במקום לתקופה של שנה ואף יותר,קנסות כבדים, החרמת הרכב ועשויה אף להגיע לעונשי מאסר בפועל. 5 כללי זהירות חשובים:

שתה במידה ובצורה זהירה ואחראית. על תשתה אלכוהול על בטן ריקה והקפד על שתיית מיים תוך כדי.

במידה ופניכם מועדות לאירוע שבו יוגש אלכוהול, סעו בקבוצה והחליטו מראש על נהג תורן שלא ישתה משקאות אלכוהוליים בכלל.

במידה ואתם מארחים בביתכם דאגו להגיש מספיק משקאות שאינם אלכוהוליים וכן הגישו במקביל דברי מאכל שיעזרו לספיגת האלכוהול.

אל תפעילו לחץ חברתי על חבריכם כדי שישתו יותר ואל תושפעו מלחץ חברתי בעצמכם.

במידה וזיהיתם נהג שיכור על הכביש הודיעו על כך מידית למשטרה וכך תוכלו להציל חיי אדם.



שכרות נהיגה מגדל תאונת דרכיםנותות שתיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד