י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

טיפים לחסכון בהוצאות הרכב

כיצד ניתן לחסוך בהוצאות בדלק? מה כדי לבדוק לפני רכישת רכב חדש והאם טיפולים תקופתיים לרכב אכן יחסכו בעלויות? כל הטיפים בכתבה הבאה

טיפים לחסכון בהוצאות הרכב



כידוע לכולם, אחזקת רכב הינה עניין לא זול. הוצאות דלק בלבד למשפחה ממוצעת עומדות על 700 ש"ח בחודש, תוסיפו לזה תיקונים שוטפים, חלקי חילוף, אביזרים נלווים וכמובן ביטוחים והגעתם לסכומים לא מבוטלים מדי חודש בחודשו. שימוש נכון ותחזוקה נכונה של הרכב תסייע בחסכון משמעותי בסכומים אלו:

חסכון בעת רכישת רכב חדש

המשבר הכלכלי הוריד משמעותית את הביקוש לרכבים וגרם ליבואנים לצאת בהנחות משמעותיות על הדגמים החדשים ולכן מי שיכול להרשות לעצמו עכשיו זה הזמן הנכון ביותר לרכוש מכונית חדשה.

המהלך הנכון ביותר מבחינה כלכלית הוא דווקא לרכוש מכונית בת שנתיים. מכונית כזו "ספגה" את מרבית ירידת הערך אך עם זאת היא עדיין לא צברה קילומטרז' רב ונמצאת עדיין תחת אחריות היצרן.

רכב מחברת ליסינג יעלה פחות אולם מאחר ורכב כזה עבר בד"כ יותר קילומטרים, רצוי לברר את ההיסטוריית הטיפולים של הרכב ולוודא מי הנהג שעשה בה שימוש.

חסכון בתחזוקה השוטפת של הרכב

יש להקפיד על עריכת טיפולים תקופתיים בזמן ועל שימוש בחלקי חילוף איכותיים.

מומלץ להצליב את מיקום הצמיגים כל 15 אלף ק"מ כדי ליצור שחיקה שווה בכל הצמיגים. בנוסף מומלץ לבדוק אחת לשבועיים את לחץ האוויר בצמיג ולמלא אוויר בהתאם וכן לבצע איזון פרונט מפעם לפעם.

על אף המחיר המוזל, מומלץ שלא לרכוש צמיגים משומשים העשויים להיות לא בטיחותיים.

מחיר צמיג נע בין 250 ל- 700 ש"ח ולכן מומלץ לערוך סקר שוק לפני שמבצעים רכישה. צמיגים המיוצרים בסין, למשל, זולים משמעותית מהמותגים האמריקאיים או האירופאים ואיכותם ברוב המקרים טובה למדי. עם זאת, חובה לבדוק האם עברו אישור של משרד התחבורה.

חסכון בהוצאות דלק

הדרך הטובה ביותר לחסוך בדלק היא פשוט להשתמש פחות במכונית- לצמצם נסיעות, לשלב מספר משימות בנסיעה אחת ולא להסס ללכת ברגל או לרכב על אופניים כשמדובר במרחקים קצרים (זה גם בריא יותר, כמובן). שימוש בתחבורה ציבורית במקרים מסויימים עשויה גם היא להביא לחסכון משמעותי.

המנעו מנהיגה בשעות העומס ותכננו מראש את מסלול הנסיעה כדי להמנע מסיבוכים מיותרים.

נהיגה מתונה במהירות ממוצעת, מבלי להתשמש בבלימות ובהאצות חזקות לעיתים תכופות, חוסכת בדלק וכמובן בטוחה יותר.

מכונית כבדה צורכת יותר דלק ועל כן מומלץ לרוקן את תא המטען מפריטים שאינם נחוצים.

ככל שהטמפרטורה בחוץ נמוכה יותר הדלק דחוס יותר ועל כן מומלץ לתדלק בשעות הבוקר המוקדמות או בלילה בזמן שבחוץ קריר יותר.

השתדלו לתדלק במשאבות התדלוק העצמי כך תחסכו 25-35 אגורות לליטר בנזין.


מגדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד