י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סערה בכוס יין • חשיפה

שערורייה כשרותית חמורה התגלתה במהלך עבודה שגרתית של משגיח כשרות במסעדת דגים: יקבי 'רמת הגולן' מחללים את קדושת יינות השמיטה, בכך שהם משווקים את מרכולתם למסעדות טריפה • חילול הקודש

פרצה כשרותית חמורה. בקבוק יין של 'רמת הגולן'
פרצה כשרותית חמורה. בקבוק יין של 'רמת הגולן'

משגיח הכשרות העובד במסעדת דגים יוקרתית בארץ, עמד פעור-פה ברגע בו גילה את התגלית החמורה. יינות הקדושים בקדושת שביעית, משווקים למסעדות טריפה על ידי יקבי 'רמת הגולן' - ואין פוצה פה ומצפצף.

שנת השביעית מאחורינו, אולם ספיחיה עדיין מסעירים את עולם הכשרות. השערורייה שחשף משגיח כשרות במהלך עבודתו, היא אחת מ'ספיחי השביעית' החמורים.

הכול החל כאשר הרב אברהם פרנקנטל, משגיח כשרות בסניף הכשר למהדרין של רשת מסעדות הדגים 'בני הדייג', גילה באקראי כי יקבי 'רמת הגולן', משווקים יינות הקדושים בקדושת שביעית למסעדות שאינן כשרות.

"מבחינת הבעיה לסחור ולהרוויח מיין של שנת השמיטה - נניח שניתן לסמוך על היתרים הלכתיים שונים", מנתח פרנקנטל בשיחה ל'בחדרי חרדים'. "אבל לשווק אותם למסעדות טריפה? אלו מקומות שבהן היין יאבד וקדושתו תחולל. זוהי פרצה כשרותית חמורה מאין כמותה".

• דיברת עם רבנים בעניין?

"דיברתי עם מספר רבנים ומומחי כשרות, והם נחרדו לשמוע את הדברים. במקום בו אני משמש כמשגיח כשרות, אני לא מאפשר להכניס יינות משנת השמיטה, כי אני לא יכול לקחת אחריות על כך שינהגו ביינות קדושת שביעית והם לא יישפכו.

"כאן", נחרד פרנקנטל, "מדובר על מסעדות שבהן קדושת היין בוודאי לא תשמר. זו בעיה גדולה, שאני לא מבין איך זה שנותני הכשרות אינם נותנים את דעתם עליה".

וכך, יושבים סועדי מסעדות הטריפה, וטועמים מתוך גביעי קריסטל, יין משובח, הקדוש בקדושת שביעית. השאריות - לסל וחסל.

ומי לוקח את האחריות על הפרצה ההלכתית הזו? לנותני הכשרות פתרונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד