י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המיועד לאדמו"רות ראדז'ין חגג בר-מצווה

'ינוקא' חדש בעולמה של החסידות: בבורו-פארק נחגגה, בהשתתפות אדמו"רים ורבנים, הבר-מצווה של הנער מרדכי יוסף ליינער, המיועד להתמנות כאדמו"ר מראדז'ין. עד ההכתרה - יכובד כאדמו"ר לכל דבר

האדמו"ר רבי יעקב ליינער זצ"ל, אבי ה'ינוקא'
האדמו"ר רבי יעקב ליינער זצ"ל, אבי ה'ינוקא'

'ינוקא' חדש בעולמה של החסידות: אמש (ד) התקיימה בשכונת בורו פארק שבברוקלין שמחת הבר-מצווה של הנער מרדכי יוסף ליינער, המיועד להתמנות לאדמו"ר מראדז'ין - בנו הגדול של האדמו"ר רבי יעקב ליינער זצ"ל שהסתלק בה' אייר השנה.

לפי החלטת האדמו"ר מאלכסנדר-ארה"ב, המשמש כאפוטרופוס ולפי החלטת דוד האדמו"ר המיועד - רבי משה ליינער, האדמו"ר מראדז'ין-ירושלים, לא התקיימה אמש הכתרה רשמית במהלך חגיגת הבר מצווה - וזו נדחתה בכמה שנים.

החלטה זו הייתה כחלק מפשרה שהושגה בין האדמו"רים לבין מתפללי בית המדרש של החסידות, שצידדו בקיום טקס ההכתרה כבר בחגיגת הבר מצווה. לפי ההחלטה, המיועד להתמנות לאדמו"ר יעלה לתורה בכל שבת ל'שישי', ויכובד כאדמו"ר לכל דבר, אולם ללא הכתרה.

מרכזה של חסידות ראדז'ין בניו-יורק הוא בבית הכנסת הממוקם ברחוב 54, בין השדרות ה-13 וה-14.

בסעודת הבר מצווה, שהתקיימה באולם 'קהל חסידים', הממוקם במרכז השכונה החרדית, השתתפו אדמו"רים, רבנים, ראשי ישיבות ומאות משתתפים שבאו לקחת חלק בשמחה המיוחדת.

בין המשתתפים היו האדמו"ר מראדז'ין-ירושלים, דודו של חתן הבר-מצווה, שגם נאם, האדמו"רים מבלוזוב, מאלכסנדר-ארה"ב, מימנוב, מסקוליע, הגאון רבי דוד פיינשטיין (שדודתו של חתן הבר מצווה היא כלתו), הגאון רבי אהרן שכטר, ועוד גלריה מרשימה של רבנים וראשי ישיבות.

כל הנואמים התרכזו בדבריהם על ההמשכה של החסידות על ידי האדמו"ר המיועד. הדרשה של ה'ינוקא' עצמו לא הופרעה בשירה, כנהוג, שכן ה'ינוקא' אמר דא"ח ולכן אין נהוג להפסיקו. בסוף הסעודה עבר הציבור לאחל ל'ינוקא', האדמו"ר החדש, מזל טוב ולחיים - ורבים ביקשו את ברכתו בעוברם לפניו.

אביו של ה'ינוקא', חתן בר המצווה, רבי יעקב ליינער זצ"ל, זצ"ל, שנודע כתלמיד-חכם וכבקי בתחומים רבים, כיהן כאדמו"ר מראדז'ין-ניו יורק כ-15 שנה. בה' באייר הוא נפטר באופן פיתאומי, בגיל 47, והשאיר אחריו 11 יתומים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד