י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

80% מתושבי ב"ב מודאגים מהאנטנות הסלולריות

כך עולה מסקר שערך ארגון 'חרדים לסביבה'. כ-75% מהנשאלים השיבו כי הם סובלים מצפיפות הבניה ו-60% מצפיפות בדרכים העירוניות. רוב הנשאלים אינם מאמינים כי ניתן לשנות ולשפר את המצב

80% מתושבי ב"ב מודאגים מהאנטנות הסלולריות

בסקר מקיף שנערך לאחרונה, בשיתוף עמותת "חרדים לסביבה", בנושא איכות הסביבה במגזר החרדי עולים מספר ממצאים מעניינים, שעשויים לעזור להמשך המגמה החיובית במגזר החרדי בכל הנוגע לפעילות סביבתית.

הסקר נערך בקרב נשים וגברים מהמגזר החרדי בגילאים 25-40 המתגוררים בשכונות חרדיות בבני ברק. הממצא המעניין הראשון מעלה, כי בניגוד לדעות המקובלות שגורסות כי הציבור החרדי מגלה חוסר אמפתיה כלפי הסביבה, הסקר הראה כי 90% מהציבור החרדי מצהירים כי נושא הסביבה הוא נושא חשוב מאוד, ויש להשקיע בו מאמצים רבים. כמו כן, קרוב ל-80% מהנשאלים ציינו את בעיית זיהום האוויר ובעיית האנטנות הסלולאריות בסביבת מגוריהם.

ממצאים אלה נובעים בעיקר מהדאגה של ההורים החרדים לעתיד ילדיהם שגדלים כרגע בסביבה מזוהמת ולא בריאה. בעיה נוספת שהעלה הסקר היא בעיית הצפיפות. כ-75% מהנשאלים השיבו כי הם סובלים מצפיפות הבניה ו-60% מצפיפות בדרכים העירוניות.

הממצא המעניין ביותר היה בנוגע לגורמים המשפיעים ביותר בבחירות מקום מגורים. 70% מהנשאלים השיבו כי הסביבה הירוקה מהווה גורם משמעותי בבחירות מקום המגורים, שכן מספר הילדים במשפחה חרדית יכול להגיע עד עשרה, שזקוקים לפארקים ולמגרשי משחקים מחוץ לבית.

אמנם הגורם הסביבתי הוא שני לגורם הקהילה שמרכיבה את אזור המגורים, אך עדיין זאת התקדמות משנים קודמות שבהן הנושא הסביבתי היה שולי.

הבעיה העיקרית שעולה מהסקר היא שאפילו התושבים שמודעים לאיכות הסביבה, לרוב אינם מאמינים כי ניתן לשנות ולשפר את המצב בכוחות עצמם.
אנטנות סלולריות דאגה סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד