י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כל הטיפים לטיפול באקנה וכתמים בעור

ליאורה אושרי מ'דרמה קליניק', קוסמטיקאית פרא רפואית, מסבירה על מחלת העור אקנה ומגישה טיפים לטיפול • כיצד לדאוג לניקוי נכון של העור ובאילו חומרים מומלץ להשתמש

כל הטיפים לטיפול באקנה וכתמים בעור



אקנה, היא מחלת העור השכיחה ביותר, ולא ניתן להתעלם ממנה. האקנה שונה מאד מאדם לאדם ומשתנה עם הגיל ובהתאם לתזונה. ככל שמספר הפצעונים גדול יותר קיים סיכון גבוה שיותיר אחריו צלקות וכתמים.

מקור הבעיה העיקרי בהחמרת האקנה, הוא תזונה לקויה, ולכן חשוב לעשות טיפול משולב; טיפול חיצוני בעור ביחד עם תזונה נכונה ובריאה. ישנם גורמים שעלולים להחמיר את הבעיה, למשל, חיטוט מיותר בעור, שימוש לא נכון או מופרז בתכשירים קוסמטיים, רחיצה מוגזמת של עור הפנים, שימוש מוגזם בג'ל או במשחות שומניות לשיער שעלול לגרום להופעת פצעונים על המצח, עלולים להרע את המצב ואף לגרום לצלקות. מחקרים מגלים שלמתח הנפשי השפעה ברורה על מצב העור שלנו.

איך מטפלים?

ידוע, כי היגיינה לקויה, לכלוך, הצטברות שומן וזיעה על העור, כל אלה אינם הגורמים המרכזיים לאקנה. הבעיה של האקנה אינה על פני העור, אלא בשכבה העמוקה יותר, בפתח בלוטות החלב.

ה"ראשים השחורים" אינם תוצאה של הצטברות לכלוך, אלא ריכוז של פיגמנט שהצטבר בפתח הבלוטה ומקורו בתאים המופרשים מהבלוטה.

אין הצדקה לפעולות ניקוי אגרסיביות ונמרצות, כל הסבונים המייבשים למיניהם יכולים במקרה הטוב לסייע בהרחקת החלב ושאריות הלכלוך משכבות העור העליונות, בעיית האקנה טמונה במקום אחר, באותה צינורית דקה המובילה מחללן של בלוטות החלב אל פתחה של זקיק השער - והמקום הזה אינו מצוי בתחום השפעתם של תכשירים קוסמטיים שטחיים.

1. יש לדאוג לניקוי נכון של העור, לא לשטוף את עור הפנים יותר מפעמיים ביום, לא לייבש אותו ולא לבצע פעולות ניקוי נמרצות וחזקות מידי.

2. חשוב להשתמש בחומרים פעילים אנטי דלקתיים, המכילים חומצות ממשפחת החומצות האלפא הידרוקסיות המחדשות את העור ומזרזות חדירות חומרים לריפוי האקנה.

3. אני ממליצה לכל מטופלת שלי עם אקנה, לאחר שטיפת הפנים לנגב בעזרת מגבת חד פעמית, וזאת כדי למנוע את התפשטות חיידק ה- P.ACNE

4. חשוב מאד שחומרי הטיפוח הנמרחים על העור לא יהיו שומניים מידי, וכן המייק אפ יהיה על בסיס מים, אין להשתמש שימוש חוזר בספוגית של מייק אפ, רצוי למרוח אותו באצבעות נקיות.כשהולכים למאפרת, כדאי לשים לב שהספוגית תהיה חדשה.

5. אל תחטטי בפצעים, זה רק ישאיר כתמים ועקבות לא נעימות על עור הפנים...

6. יש להקפיד על מריחה של תכשיר לחות על בסיס מים (המרווה את העור).

7. להקפיד לפני כל יציאה לשמש להשתמש בקרם בעל מקדם הגנה גבוהה משמש.

טיפ ים

עור שמן נראה במיטבו במראה נקי, אל תעמיסי עליו איפור, ובמיוחד הימנעי מפודרה באבקה, היא מתערבבת בשומן וזיעת הפנים, ויוצרת מראה לא אסתטי.

חשוב לדעת, שניקוי הפנים והרחקת הקומדונים (הראשים השחורים)מהווים אבן יסוד ובסיס לכל טיפול באקנה. קשה לתאר טיפול יעיל באקנה ללא הרחקה של הקומדונים אחת לכמה שבועות.

חשוב לזכור שפעולה זו צריכה להתבצע בעדינות ובצורה נכונה, במינימום הפעלת לחץ, פעולה אגרסיבית מידי, לא רק שלא תשפר את מראה העור, אלא עלולה לגרום לדלקות ואף לצלקות.
לשמחתנו, בעידן המדע והרפואה המתקדמת, יש בידינו היום טיפול מאד יעיל לאקנה ללא תרופות.
הטיפולים הקוסמטיים הסטנדרטיים, לא יפתרו בעיות עור אלו.

חיידק האקנה מתפתח בשכבות העור העמוקות יותר, מתפתח מזקיקי השערה,-- חומר קוסמטי חיצוני לא יגיע כלל לעומק כזה, שימוש בחומר אנטי בקטריאלי- החדיר לשורש השערה- יקטול וימגר את חיידק האקנה, שהוא הגורם להתרבות הפצעים.

העיקרון הוא להשתמש בתכשירים המטפלים בהשמדת החיידקים, כלומר- בשורש הבעיה, ולא רק בתוצאה, בד בבד עם הטיפול באקנה יש לשלב החדרת חומרי הבהרה מרוכזים ישירות למלנוציטים, שם נוצר הכתם, טיפולים משולבים ומעמיקים של ריפוי והבהרה, מובילים לתוצאות דרמטיות שטרם נראו.

על הכותבת

ליאורה אושרי מ"דרמה קליניק" קוסמטיקאית פרא רפואית , בעלת תואר P.M.E לטיפולים פרא רפואיים בעור, בוגרת מרכז רפואי עתידים, מגישה טיפולים אסתטיים מתקדמים בכמה קליניקות במרכז הארץ ובדרום הארץ.

הטיפולים המתקדמים ב"דרמה קליניק" חוללו בקרב הציבור החרדי מהפך שטרם נראה כמותו. לא עוד טיפולים קוסמטיים שיחזירו אתכן מחר לקליניקה, שיטת הטיפול המעמיקה שפותחה ב"דרמה קליניק" היא הסוד הקטן שמאחורי ההצלחה הגדולה של "דרמה קליניק". "ההרכב המנצח"- זה שם הנוסחה, שילוב של טיפול קליני מתקדם בשיטה ייחודית לצד תזונה בהתאמה ספציפית לכל בעיית עור, והתאמת תוספי תזונה אישית לכל מטופלת, מובילים למתן פיתרון מהיר לבעיות עור אסתטיות.
ב"דרמה קליניק" מתבצעים גם טיפולים אסתטיים ע"י רופא עור בתחומים אסתטיים ובריאותיים גם יחד, חומרי מילוי, בוטוקס, הזעת יתר, צלקות, נגעי עור, נקודות חן, סימני מתיחה, התקרחות ונשירת שיער.

"דרמה קליניק הוא בית להיפגש, להתעדכן, ולקבל טיפולים לעור ברמה אחרת של מקצוענות וידע.
לפגישת ייעוץ חינם, חייגי – 077-4553272


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד