י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מדינה דיקטטורית

אמרתם 'קורונה' אתם עלולים להילקח למאסר

כזה עוד לא שמעתם. ישנה מדינה בגלובוס שבה נאסר על התושבים לומר את המילה 'קורונה', ויתירה מכך אסור להם להתמגן ולצאת לרחובות עם מסכות וכפפות וכדומה | העבריין צפוי למאסר 

אמרתם 'קורונה' אתם עלולים להילקח למאסר
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעוד הקורונה מתפשטת בעולם, יש מדינה שבה השימוש במילה קורונה עלול להוביל למאסר, על התושבים אסור להתמגן, ורובם כלל לא שמעו על הוירוס.

נשמע אבסורדי? ובכן, טורקמניסטן - דיקטטורה במסווה של מדינה דמוקרטית, אסרה על התושבים לצאת מהבתים עם מסיכות ואך אסרה על השימוש במילה "קורונה". כך דיווחה רשת RSF.

על פי הדיווח, שוטרים סמויים המסתובבים ברחובות, עוצרים אזרחים המסתובבים עם מסיכות או ביגוד מגן, וכלי התקשורת הוזהרו משימוש במילה וירוס קורונה. גם אזרחים שידברו בינם לבין עצמם על הוירוס מסתכנים במעצר, והמילה 'קורונה' נמחקה מעלוני ההסברה שהופצו ברחבי המדינה. לפי המידע הרשמי שמספקת המדינה אין בה אפילו חולה קורונה אחד.

ג׳ין קווליר מארגון החדשות העולמי Reporters Without Borders, אמרה כי "הרשויות במדינה בהחלט פועלים בהתאם למוניטין שלהם ואימצו שיטה רדיקלית של הכחדת כל מידע בנוגע לווירוס. ההכחשה הזו לא רק מסכנת את האזרחים אלא גם מחזקת את הרודנות של הממשל. אנחנו מפצירים בקהילה הבינלאומי להגיב ולמחות על הפרת זכויות האדם".

קורונה עונש מאסר טורקמניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד