י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

והיה רק מלא שמחה תמיד • וידאו מיוחד

רואים אותו בקברי צדיקים, כשאחריו נוהר לכל מקום קהל מעריצים. הם מתפללים, רוקדים, שרים ומקפצים • הצלם דוד קורן בילה במחיצת הרב שלום סבג מברסלב, וניסה לגלות - מה סוד הקסם?

והיה רק מלא שמחה תמיד • וידאו מיוחד

הרב שלום סבג.

לרבים מאיתנו הוא כלל אינו מוכר. לי הוא מוכר. סרטון שהופץ ברשת האינטרנט, בו הוא אומר חזרת הש"ץ בשירה ובזמרה, גרם לי לסקרנות רבה. רציתי לפגוש אותו.
כיוון שכך, יצאתי במסע אחריו.
תחילה נסעתי לקבר בנימין בן יעקב שליד כפר סבא. אמרו לי שהוא נמצא שם במהלך ימות השבוע. לאכזבתי, לא פגשתי אותו. יהודים ששהו במקום סיפרו לי על צדיק וירא ה', שמקדיש את מרבית שעותיו ביום לקרב ולחזק יהודים לאבינו שבשמים. שאלתי יהודי אחד שפגשתי במקום: מה סוד הקסם של הרב סבג? - והוא ענה לי: "תבוא פעם אחת איתנו למקומות הקדושים, תתארח אצלנו.
אין בעיה של אוכל בכלל. הרב בעצמו מכין את כל האוכל - חמין, דגים, עופות, בשר. הכל בלי תשלום. כל שבת הרב נמצא בקבר של צדיק אחר. אתה מוזמן להצטרף. שבוע שעבר היינו בקבר רבי עקיבא. לפני שבועיים היו בקבר חוני המעגל. לפני שלוש שבועות היינו בקבר שמואל הנביא.

"אני אומר לך, איזה שירים. בשבת הרב רוקד וקופץ. איי איזה כיף. ישבתי לידו בסעודה, ושאלתי אותו כל מיני ספקות ושאלות. גן עדן אמיתי".

אז היינו בקבר שמואל הנביא, ואנו מגישים לכם על קצה המזלג טעימה של שמחה יהודית, כמסורת ברסלב.

וכבר אמר רבי נתן, תלמידו של רבי נחמן מברסלב, שהיה תמיד אומר על רבו: "ומנהגו היה, שהיה תמיד בשמחה גדולה מאוד, והיה רק מלא שמחה תמיד".











































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד