י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גור: הישועה תבוא מאיטליה • פרסום ראשון

בניסיון להתאושש מהמשבר הכלכלי, מתכנן 'איחוד מוסדות גור' מסע שלישי במספר, של האדמו"ר ונגידי החסידות. הזמן: שבת, כ' בחשוון. היעד: מלון בדרום איטליה. עלות ההשתתפות: 70 אלף דולר • בלעדי

יעמוד בראש מסע הקודש. כ"ק האדמו"ר מגור
יעמוד בראש מסע הקודש. כ"ק האדמו"ר מגור



המיתון הכלכלי הפושה בעולם ונותן את אותותיו הכבדים במוסדות התורה בארץ-ישראל, גרם לכך שחשבון 'איחוד מוסדות גור' הצטמק ורע לו. דלדול מתמשך היה מנת-חלקה של הכספת המפרנסת את מוסדות גור בארץ הקודש. השנה היוצאת, שהביאה בכנפיה משברים כלכליים בסדרי גודל ענקיים, פגעה חזק בקופת 'איחוד מוסדות גור' - גוף העל של מוסדות החסידות הגדולה, שתחתיו פועלים עשרות מוסדות בכל הארץ.

זוהי אמנם 'צרת רבים', אולם מי שמתנחם בכך אינו אלא שוטה. 'איחוד מוסדות גור', חולש על עשרות מוסדות הפזורים בכל ריכוזי גור בארץ, וכוללים תלמודי תורה וישיבות, סמינרים ו'כוללים' 'בתי חסידים' ומעונות, והעולה על כולנה - אלפים רבים של משפחות הנתמכות מקופת האיחוד וזוכות למענקי חגים, עזר נישואין, מלגות קיום ותמיכות לידה.

המצב הכספי החדש, שנכפה על המוסדות, הדיר שינה מעיניהם של ראשי ופרנסי ה'איחוד' הגוראי. המצב נראה היה גרוע מי-פעם.

ישבו, איפוא, ראשי חסידות גור בארץ, וטיכסו עצה כדת מה לעשות. זה אומר בכה וזה מציע בכה. בסופו של דבר, לאחר מרתון של דיונים קדחתניים ואסיפות של סיעור מוחות, התקבלה ההצעה פה אחד: נגידי החסידות יקבלו לבתיהם הזמנות למסע-קודש במדינת-ים אירופאית, כשאת המסע יפאר לא אחר מאשר כ"ק האדמו"ר מגור בכבודו ובעצמו.

אין צורך לציין, שהזכות להימנות על מסע קודש שכזה, כרוך בהרמת תרומת-עתק בהיקפים אגדיים, לטובת המוסדות.

מסעות מן הסוג הזה, כבר נערכו פעמיים, ואת פירות הצלחתם קצר ה'איחוד' לאורך זמן רב. אין סיבה, אמרו בהנהלת ה'איחוד', שההצלחה שהוכיחה עצמה פעמיים – לא תשוחזר גם הפעם. חסידים נאמנים המעריכים את המוסדות ומעריצים את הרבי, ייתבעו וייתנו, גם אם חשבון הבנק שלהם אינו תפוח כפי שהיה לפני שנתיים-שלוש.

תורמים לצילום: תורמים ל
תורמים ל'איחוד' בעיירה היהודית שהוקמה במיוחד באיטליה לרגל הכינוס. צילום ארכיון


במחיצת האדמו"ר

צוות היגוי מיוחד התיישב לתכנן את המסע לפרטיו, תוך שהוא מתאם הכול עם ביתו של האדמו"ר שליט"א. יעד המסע שעליו הוחלט: עיירת נופש באיטליה, קרוב לגבול עם שווייץ. שם, למרגלות הרי האלפים, יתכנסו אילי ההון הנמנים עם נגידי החסידות, וינשמו אוויר-פסגות רוחני צלול כיין, ייהנו מזין פניו של הרבי, וירימו את תרומת ה' בגיבורים.

על פי התוכנית, האדמו"ר מגור יצטרף למסע ביומו השני. במהלך היום, יסעד האדמו"ר במחיצת התורמים, יתפלל יחד עימם, וגולת הכותרת - יקבל את כל אחד לפגישה נפרדת, לעצה ולברכה.

התמורה הנדרשת מכל נגיד החפץ להצטרף למסע הקודש: 70 אלף דולרים, שתשלומם יתפרס לאורך שנה.

המסע המיוחד, שייצא לדרכו בחודש חשוון, יהיה השלישי בסדרת המסעות שהצליחו למעלה מן המשוער והכניסו כסף רב לקופת המוסדות. לפני שלוש שנים נערך מסע כזה בצרפת, ולפני שנתיים – בעיר סטרז'ה איטליה כשסכום ההשתתפות עמד על מאה אלף דולרים, ותשלומו התפרס על פני שנתיים.

במסע הקודם, הופתעו התורמים הנרגשים, כאשר שמעו על הודעתו של האדמו"ר שביקש לפקוד, יחד עימם, את קברי אבותיו בעיירה גורא-קלאווריה שבפולין. עוד באותו יום התארגן מטוס יוקרתי, שהמריא מאיטליה וחרטומו מכוון היה לעבר פולין. רישומיו של מסע הקודש, לא נשכחו מליבותיהם של התורמים, שידם החותמת על ההמחאה הענקית, רעדה פחות לאחר חוויה רוחנית בעוצמה שכזו, במחיצת רבם.

בשנה הקודמת לא התקיים המסע, אם בשל המשבר הכלכלי ואם בשל העובדה שסכום ההתחייבות האחרון עמד על מאה אלף דולרים, והתפרס על פני שנתיים.


הפרטים שכבר עתה ברורים הם, כי המקום שנבחר על ידי הנהלת איחוד המוסדות לצורך אירוחם של האדמו"ר ופמליית התורמים, הוא מלון בדרום איטליה, בעיר אנפאולי, הנחשב לאחד הגדולים והמפוארים באיטליה. ראשי ה'איחוד' כבר סיכמו את הפרטים כולם עם הנהלת המלון, בנמצא בבעלותו של המלונאי החרדי אריה גליצקי.

החידוש האמיתי שיאפיין את המסע הנוכחי, הוא בכך שהמסע יחל ביום חמישי כ' בחשוון, בשבוע פרשת וירא, ויסתיים ביום ראשון שלאחריו. גולת הכותרת של ימי ה'דינר' היא השבת, שבה ישהה האדמו"ר במחיצת התורמים ויערוך את תפילותיו יחד עימם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד