י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

למכירה: אמא במצב טוב, יד עשירית

הסופרת החרדית מלי גרין הוציאה ספר חדש לחנויות: אמא. קום. • ליהיא לפיד שופכת שבחים, ו'בחדרי חרדים' חושף לראשונה את זהות הסופרת • ספר על קוסמת שמתמודדת עם 10 ילדים ודד-ליין של עורך

שער הספר החדש.
שער הספר החדש.

מלי גרין הוציאה ספר.

אז תגידו שהרבה אנשים מוציאים ספרים, רק שמלי גרין הצליחה להפוך למותג בקרב הציבור הכללי.

מלי גרין היא משלנו, וזה די ברור כי מדובר בשם בדוי, ומדובר בעיתונאית חרדית שכותבת באופן קבוע באחד העיתונים הגדולים של הציבור שלנו. על המשפט הבא אנחנו בטח נחטוף, אך נסתכן ונגלה לכם כי מלי גרין היא אחת מה'שרות' (ולא שרה גל) שכותבות בעיתון 'בקהילה', ואידך זיל גמור.

היא עשתה ועושה לנו שירות חשוב, יח"צנות אמיתית, ראייה נקיה, חפה מכל הצטדקות. היא מנופפת ביופי של הציבור שלנו, מחדדת את גווני הורוד בכל מה שקשור למשפחות ברוכות ילדים. לעומת רבים המנסים להתחנף על חשבונינו. ולא פעם כתבה באופן תקיף על נושאים חשובים הנוגעים למשפחות ברוכות ילדים ללא פשרות.

מלי גרין, עיתונאית במשרה מלאה, מנסה לתת תשובות וגם מצליחה, במשך קרוב לארבע שנים מפרסמת את טוריה הפופולאריים ב-YNET.

בטורים היא מספרת בטבעיות מעט מהעובר על אם לעשרה העובדת במשרה מלאה, ומצליחה ללהטט בין כל המטלות.

בהומור דק האופייני לה, היא נוגעת בכל הסוגיות המעסיקות הורים: גידול ילדים, התמודדות עם רגשותיהם ועם העובר עליהם, יחסים בין בני המשפחה ובין חברים, קונפליקט בית-עבודה, אימהות לצד זוגיות, ילדים לצד קריירה ועוד. וכל זאת ללא קיטורים המאפיינים טורים רבים אחרים.
הטורים זכו לאהדה ציבורית גורפת של כל הקוראים מכל המגזרים, שקראו בשקיקה,

אז זה לא משנה אם השארתם רק תינוק במעון, או שלושה ילדים בגני ילדים, או עשרה המפוזרים על פני כל מוסדות החינוך. אם את אימא, ומנהלת בית ובנוסף חובשת גם את כובע האישה העובדת – תמיד יבוא אדון מצפון לבקר אותך, תמיד תמצאי את עצמך כמו לוליין, עוברת ממחשבות וממעשים בתחומים שונים, מסמנת לעצמך ביומן לקנות לילד פיג'מה חדשה, לצד פגישה חשובה ולא לשכוח לקחת את החליפות לניקוי יבש ולחדש את מלאי הקפואים במקפיא.

אז איך עושים הכל ביחד?

גם הספר של מלי, מצטרף לפולמוס שכנראה לעולם לא יגמר.

דוגמה קטנה ליחסי הציבור אותם תורמת הכותבת המוכשרת למגזר החרדי, ניתן היה למצוא במקומני סוף השבוע של 'ידיעות אחרונות'. ליהי לפיד (אשתו של יאיר לפיד), הקדישה את מדורה לרשימה על הספר החדש. אנו מביאים את רשימתה עם השמטות מתבקשות:

כשפגשתי אותה פעם הראשונה, מיד התביישתי.

התביישתי על כל הפעמים שאי פעם התלוננתי, שאי פעם אמרתי שאני עייפה, שאני לא מסתדרת, ושקשה לי.

ומאז אני פשוט מעריצה אותה.

היא בת 35, היא נשואה, והיא עיתונאית רצינית שמנפקת כל שבוע כמות כתבות שהייתה גורמת לי להתמוטט.

נו, תגידו, שמענו כבר על נשים כאלו, מה העניין הגדול.

ותמשיכו ותגידו שכבר ראיתם ושמעתם על נשים כמוה.

אז הנה משהו שיגרום לכם להבין למה אני מעריצה אותה, ולמה מיד הצעתי לה חברות.

כי בנוסף לכל זה, היא אמא לעשרה ילדים.

פטפוטים בטלפון זה לא משהו שאפשר לעשות איתה, כי תמיד איזה ילד אחד שלה שצריך משהו, רוצה משהו, מבקש משהו, אז אנחנו מנסות לגנוב זמן לפגישות. גם זה לא קל, אבל כשזה מצליח, ואנחנו יושבות לנו סוף סוף לשעה גנובה, הפגישות איתה הן הר געש של מילים, של מחשבות ורעיונות, ושל רגשות.

ועכשיו היא הוציאה ספר, ויש לכן הזדמנות להכיר את החברה שלי. את מלי גרין.

זה השם שבו היא מפרסמת את רשימותיה לקהל החילוני, ויש לה שם אחר, שבו מכירים אותה במחוזותיה, ושבו אני קוראת לה. אבל זה לפעם אחרת.

במשך השנתיים האחרונות היא פרסמה מדורים באתר YNET שנקרא "אחת בעקבות תשעה", ועכשיו "אחת בעקבות עשרה" (והקטן החדש הוא מתוק אמיתי). הספר נקרא "אמא. קום" ומעניק הצצה אמיתית ומרתקת לחיים של אמא לעשרה, ומנסה גם לענות על השאלה: איך היא עושה את זה?

איך אפשר להיות קוסמת, ללדת כל שנה (כמעט), להסתדר בלי עוזרת צמודה, בהתחשב בכך שאת אישה העובדת במשרה מלאה, תובענית חסרת שעות מוגדרות, עם משפחה ברוכה ועם חשבון העו"ש בבנק? היא נותנת לזה כמה תשובות, אבל התשובה שאני יכולה להעיד עליה מהיכרות אישית, זו העובדה שיש לה הומור.

שעל הכל היא מסתכלת במבט מפוכח, מלא אהבה, אבל תמיד עם חיוך. חיוך ענק וצחוק.

אז תציצו בספר, ותראו שיותר לא תתלוננו. וגם תצחקו.

רוצו לחנויות, כבר אמרנו?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד