י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מי אשם? נפתלי בנט

ישראל עצרה את קיזוז כספי משפחות המחבלים

חוק הקפאת כספי הטרור: ישראל עצרה את קיזוז הכספים של משפחות המחבלים זאת בגלל ששר הביטחון לשעבר נפתלי בנט לא הגיש דוח כמקובל לקבינט שלא התכנס כדי לאשר את הקיזוז

ישראל עצרה את קיזוז כספי משפחות המחבלים
מחבלים בעזה צילום: באדיבות המצלם

ישראל עצרה את קיזוז הכספים של הרשות הפלסטינית שמועברים למשפחות המחבלים, למרות שמבחינה חוקית היא יכולה לקזז את הכספים שמועברים כמשכורות למשפחות המחבלים על הפיגועים שביצעו, כך מפרסם הכתב גל ברגר ב'כאן11'.

החוק המאפשר לישראל לקזז את הכספים נקרא "חוק הקפאת כספי הטרור" והתקבל לפני כשנתיים והוחל ביישומו אשתקד. את הכספים על שנת 2018 שישראל היתה אמורה לשלם היא קיזזה אותו מהכספים שהעבירה לרשות הפלסטינית, אולם ע"פ הדיווח בשלושה החדשים האחרונים ישראל לא קיזזה כלל.

על פי דיווחו של הכתב לענייני ערבים גל ברגר, הסיבה שישראל לא מקזזת את הכספים היא משום ששר הביטחון דאז נפתלי בנט, שלפי החוק היה אמור להגיש כבר לפני חצי שנה דוח על הסכום שהרשות שילמה ב-2019 כמשכורות לאסירים ושהידים, לא הגיש אותו והקבינט לא התכנס כדי לאשר קיזוז.

ע"פ החוק שר הביטחון אמור להגיש מדי סוף שנה את הפירוט של הכספים שהרשות משלמת למשפחות המחבלים ואז מתאפשרת הקיזוז של הכספים אך בסוף השנה האחרונה השר לא הגיש את הפירוט ולכן הסכום לא קוזז.

גורמים המעורים בנושא בישראל מסרו ל'כאן חדשות' כי הנושא צפוי לעלות לדיון בקבינט, אך לא מסרו מתי.

משפחות מחבלים הרשות הפלסטינית גל ברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד