י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הציבור זועם כפי שלא זעם מעולם"

האכיפה הסלקטיבית: חברי הכנסת, תצאו מהמזגנים ותרדו לערים

משה ויסברג במאמר מערכת מיוחד המביע את הזעם הרוחש בציבור החרדי כלפי שלוחי הציבור לנוכח האכיפה הבררנית מצד המשטרה והסגרים הבלתי סבירים • הוא קורא לחברי הכנסת היושבים בגבעת רם לרדת אל העם שיצא שלוש פעמים בשנה להצביע עבורם - ולשים קץ לסבלם כי רב

האכיפה הסלקטיבית: חברי הכנסת, תצאו מהמזגנים ותרדו לערים
חרדים מול מחסום משטרתי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בשבועיים האחרונים שותפים כולנו - כל אדם חרדי במקום מגוריו - בפרט היושבים בערים המעורבות כדוגמת טבריה ואשדוד, לתחושת השפלה שאין לתארה במילים וליחס בלתי הוגן ומפלה בעליל. יחס שלו היה מופנה לכל חתך אחר באוכלוסייה או מגזר שונה, היה זוכה תיכף ומיד לתגובות חריפות והאשמות לגזענות מחפירה מכל יושבי האולפנים, פוליטיקאים ואנשי תקשורת.

האכיפה הסלקטיבית חסרת הבושה המתרחשת בימים אלו זועקת לשמי שמיים. הסגר המוזר שהוטל על העיר אלעד, כמו גם על השכונות החרדיות בטבריה ובאשדוד וקצב הטלת הקנסות האינטנסיבי באזורים החרדים על אי עטיית מסכה במגזר החרדי - מעוררים זעם רב ומדליקים אינספור נורות אדומות בקרב הציבור על היחס, שלא לומר אי היחס, לו זוכה הציבור החרדי מגורמי מערכת השלטון.

ניתן לומר כי בעקבות כך התחושה היותר רווחת בקרב הציבור החרדי היא כי הגיע העת לומר: עד כאן. הגיע הזמן שבו יקומו נבחרי הציבור החרדים, או יותר נכון שלוחי הציבור החרדים, שאיתן מושבם בגבעת רם בירושלים - שיואילו בטובם לרדת לשטח, להיווכח במלוא עיניהם בחרפה. בבושה.

הסגר על אלעד. צילום: פלאש 90

כן, שיעמדו לצידנו ויתנו לנו את הגב ברגעים הללו. ברגע בו תושב חרדי מטבריה מופלה ברגל גסה מול אחיו החילוני. ברגע בו אברך משי מאשדוד שרק יצא מבנין מגוריו ועוד לא הספיק לשים מסכה על פניו, שוטר שאורב לטרף מזנק עליו ומשית עליו קנס הכפול בסכומו בימים אלו ממלגת הדתות.

איפה אתם? מה לכם נרדמים?

הציבור החרדי, כמו כל עם ישראל, נמצא בתקופה קשה וכואבת מכל הבחינות, רפואית וכלכלית, לאחר שיצאנו חבולים מהגל הראשון. מהסגר הגדול שהוליד משבר כלכלי כבד שפגע בכולנו. השאלות לנוכח האכיפה הבררנית, השערורייתית - מנת חלקו של הציבור החרדי - רק עולות ומתעצמות עוד יותר.

לעמוד לנאום במליאה זה מאוד יפה. להוציא הודעת דוברות זה גם משהו. אבל רבותיי, הציבור שלכם, הציבור שדרשתם ממנו שישלח אתכם, הציבור ששלח אתכם בהוראת רבותיו, זועק לעזרה, משווע, צאו מהמזגן, צאו מהלשכות, בואו תראו בסבלותינו. כן זו העבודה שלכם. לכך נבחרתם.

הסגר על שכונות בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

לנוכחותכם בשטח יש משמעות רבה. ולא רק כשאתם חברי הכנסת נמצאים בשטח ושותפים איתנו. מה שנותן לנו ברמה הכי אישית, אלא מעבר לזה. נכון, הכל מגיע מהחלטות ממשלה. אבל אם המפלגות החרדיות היו שולחות את הנציגים לכל עיר ועיר, וב"ה אחרי הנורווגי המורחב פלוס פלוס יש את מי לשלוח, ועוקבים אחרי עבודת רשויות האכיפה, בעת חלוקת דו"חות או בכניסה לערים, היה בזה מן ההרתעה. תאמינו לנו, אתם הייתם מדברים אחרת מעל דוכן הכנסת. הייתם תובעים יותר חזק את עלבונו של הציבור החרדי.

בש"ס לא חסרים חברי כנסת, גם לא ביהדות התורה. אבל מה לעשות שחכי"נו עסוקים בזוטות. זה מדבר על מאבק קופות החולים וזה מדבר על אסירי ציון. התחושה הרווחת היא, שהסיפור הזה לא באמת מעניין אותם.

סגר על בני ברק. צילום: דוברות המשטרה

העבודה הזו, לרדת לשטח אל האזרח הקטן שיצא שלוש פעמים בשנה להצביע עבורם, זה לא בשבילם. די להם בנאום או הודעה צעקנית ותו לא מידי. רבותיי, זהו. נכון שאתם שלוחי גדולי הדור ולא שליחים פרטיים שלי או של אף אחד אחר. אבל אני בטוח שאם תשאלו את עיני העדה, זה מה שהם יגידו לכם לעשות בעת הזו.

בתוך עמי אנוכי יושבת. הציבור כואב וזועם כמו שלא זעם מעולם. כולם שואלים איפה הנציגים החרדים? אז בבקשה תרדו לעם שנמצא באחת התקופות הכי כואבות. כל אחד יודע מה זה סגר ואיך התחושות להיות בעיר מוגבלת. זה לא נעים בכלל. אם חבר כנסת או סגן שר ואפילו השר היה עוקב מקרוב, הדברים היו נראים אחרת.

מי ייתן ומישהו ירים את הכפפה והיה זה שכרינו.

אכיפה סלקטיבית נבחרי הציבור גדולי ישראל סגר באלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד