ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חדש על המדף: 'דרכים נסתרות'

הספר, שני כרכים, הוא עיבוד של הסופר הרב זלמן רודרמן לבני הנעורים ל'ספר הזכרונות' של הריי"צ מליובאוויטש זי"ע. הספר מתמקד בתקופה בה אבות החסידות התנהלו כ'נסתרים'

חדש על המדף: 'דרכים נסתרות'

השבוע רואה אור סט ספרים חדש מאת הסופר הרב זלמן רודרמן – 'דרכים נסתרות': שני כרכים (625 עמ') המגישים לבני-הנעורים גרסה מעובדת ומנוקדת של 'ספר הזכרונות', מאת האדמו"ר הריי"צ זי"ע מליובאוויטש.

'ספר הזכרונות' של הריי"צ זצוק"ל, איננו כפי שאפשר בטעות להבין משמו – ספר של זכרונות אישיים. מדובר בספר המתאר בציוריות רבה את התקופה והנסיבות שקדמו להופעת הבעש"ט הק' בעולם.

הספר המבוסס על זכרונות ששמע הריי"צ מאבותיו ושהם שמעו מאבותיהם, נע על ציר-זמן של למעלה מ-400 שנה, והוא מתמקד בעיקר בתקופה שבה אבות החסידות התנהלו כחבורת 'נסתרים'.

הדמות המרכזית בספר היא דמותו של ברוך, נער מהעיר וויטבסק המתייתם משני הוריו, בהיותו כבן 14. בודד בעולם יוצא ברוך לחפש את דרכו ולסלול לעצמו נתיב אישי אל הקב"ה. הוא פוגש דמויות המייצגות גישות שונות בעבודת הבורא, שוקד על התורה ומסרב ליהנות ממתנת בשר ודם.

אט-אט הוא מגבש לעצמו משנה סדורה בכל הנוגע לעניינים שבין אדם למקום ושבין אדם לחברו. ברוך הוא אביו, לימים, של רבי שניאור-זלמן מליאדי זי"ע, בעל ה'תניא'.

ב'פתח דבר' לשני הכרכים שוטח המחבר את הגישה שהנחתה אותו באופן העיבוד וההגשה של התוכן המקורי, ובין השאר כותב: "בעיני-רוחי ראיתי עצמי כ'מלמד' בכיתה. בערב קרא ה'מלמד' פרק ב'ספר הזיכרונות' ולמחרת ביום יספר אותו על-פה לתלמידיו. אך טבעי כי ה'מלמד' ימצא לנכון לתמצת חלק מהדברים ולהרחיב בחלק אחר שלהם. פה דרוש דילול-מה בעומס הפרטים, ושם דווקא ראוי להוסיף דברי הסבר שאינם מופיעים במקור.

"מזכירים דמויות מרכזיות כמו אחיה השילוני, הש"ך או הרמ"א. מי היו האנשים הללו? ישאלו התלמידים בכיתה; וה'מלמד' ישמח להסביר להם. לעומת זאת, בפרקים שבהם המרכיב ההגותי יורד לרבדים עמוקים שלמעלה מכושר הקיבול הממוצע של הקוראים הצעירים – שם מן-הסתם יסתפק ה'מלמד' בסיפור עיקרי הדברים".


המחבר השתמש בטכניקות שונות - שגם אותן הוא מפרט בהקדמתו - על-מנת להקל על הקוראים הצעירים את ראיית התמונה הכוללת, שהיא מורכבת מאוד; נעה קדימה ואחורה על ציר הזמן ומרובה בדמויות - לרוב בעלות שמות כפולים, לעיתים אף זהים או דומים מאוד זה לזה.

שני הכרכים של 'דרכים נסתרות' מצטרפים לשורה ארוכה ומכובדת של ספרים שחיבר הרב רודרמן למבוגרים, לילדים ולבני-נוער.

בסיפור ישנם 120 פרקים שכל אחד מהם מלווה באיור מרהיב, פרי עבודתם של המאיירים המוערכים מנחם תעיזי, יעל חסיד ונ' לב.

להשיג בחנויות הספרים. מחיר הסט לצרכן: 88 ₪.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד