י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הכלב הדתי הראשון: אורי אורבך

ספריית בית אל מוציאה לאור ספר קומיקס משותף של שי צ'רקה ואורי אורבך • השניים מציגים: העולם הדתי דרך עיניו של כלב דתי • אורבך:"הגיע הזמן לתת כבוד לכלב המשפחתי, המשתתף בחיים הדתיים"

הכלב הדתי בעוד פרובלמה...
הכלב הדתי בעוד פרובלמה...

לא פשוט להיות כלב של משפחה דתית:

להקפיד על שמירת שבת, לשמור כשרות ולחיות עוד דינים ומנהגים.

מוקצה הוא הכלב הדתי הראשון, ועלילתו שעשעו את קוראי העיתון "אותיות" והוריהם במשך שנים. בעזרת מוקצה מכיר הקורא את חייה של משפחה שומרת מצוות , וניתן לומר שמוקצה הוא כלב (וספר) ששום מלונה דתית לא שלמה בלעדיו.


הספר המצויר היוצא בהוצאת ספריית בית -אל עוסק בחייו של הכלב בשם מוקצה המתגורר במשפחה דתית ומתמודד עם שמירת מצוות מנקודת מבטו ועובר הרפתקאות , חוויות ישראליות וכלביות המצוירות בצורה הומוריסטית.

אורי אורבך משתף פעולה עם הקומיקסאי שי צ'רקה והם מוציאים ספר קומיקס ראשון משותף . לאחר שאורבך כתב מספר ספרים הומוריסטיים המיועדים לילדים, העוסקים בעולמו של הילד הציוני-דתי , הפעם מסופר על חיי כלב שיש בו הומור רב במבט מיוחד ושונה. השניים , ילידי פתח תקווה פונים לקהל אוהבי הקומיקס, וקהל המכיר הווי דתי .

אורי אורבך אומר כי " הגיע הזמן לתת כבוד לכלב המשפחתי שמשקיף ומשתתף באופן פעיל בחיי המשפחה הדתית והרגליה. בחרתי בספר זה להציג בפני קהל הקוראים הישראלי את האופי וההווי המיוחד של משפחה דתית באופן הומוריסטי שיאפשר פתיחת צוהר לעולמו של הציבור הדתי בישראל".

הכלב מוקצה מקפיד כמו בעליו לאכול דגים בארוחת השבת, רק שאותם הוא לוקח ישירות מהאקווריום, מפנטז על חגיגת בר מצווה עם זריקת עצמות במקום סוכריות והוא אינו שוחה מעורב גם משום שאינו יודע לשחות.


אורי אורבך הוא חבר כנסת, סופר, סאטיריקן, פובליציסט ועיתונאי ישראלי דתי לאומי.

יליד פתח תקווה. נשוי ואב לארבעה ילדים.אורבך שהיה ממקימי עיתון הילדים הדתי 'אותיות' ועורכו הראשון. ערך גם את המדור הסאטירי "הלחי השנייה" בעיתון "נקודה". היה ממקימי "רדיו קול חי" ושידר בתוכנית " המילה האחרונה" בגל"צ.

שי צ'רקה הוא קומיקסאי, קריקטוריסט ומאייר ישראלי. נשוי ואב לארבעה. פרסם סיפורי קומיקס רבים בעיתון "אותיות", אשר רובם נוגעים בענייני מסורת והיסטוריה יהודית. ואף כתב ואייר גם מספר ספרי קומיקס שזכו להצלחה רבה, ובמרכזם דמותו של בבא.היה מיוצרי תכניות הטלוויזיה החרצופים, הביגבגים ושקע ותקע. ובנוסף מרצה בבמות שונות על טכניקות של איור, ועל אמצעי השפעה על תפיסות ויזואליות. על אף שמעולם לא למד גרפיקה או איור במוסד כל שהוא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד