י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה(מכ)חול אל הקודש • סיור וירטואלי

בוריס דוברוב היה אחד מגדולי הציירים ברוסיה, עד שחזר בתשובה • ציוריו היהודיים הם מסע אל עולם קסום של מציאות ודמיון • דוד קורן סייר בתערוכה, שוחח עם האמן וחזר עם תיעוד עוצר נשימה

מה(מכ)חול אל הקודש • סיור וירטואלי
דוד קורן

בוריס דוברוב (30), יליד סנט פטרבורג. עלה ארצה עם בני משפחתו בשנת 1997 למניינם. ברוסיה למד רסטוראציה, הוא סיים את לימודיו עם עלייתו לישראל. לפני עלייתו ארצה עוד הספיק להציג תערוכה מעבודותיו בבית הספר לאמנות בו למד, בסנט פטרבורג.

ב-2005, הציג עבודות בסלון לאמנות בפריס וקיים תערוכה מעבודותיו בבית האמנים, באשדוד.

בשנה זו גם נחשף לראשונה לתורת הקבלה. הוא למד קבלה בהנחיית רב במשך 3 שנים רצופות עם קבוצת תלמידים, בכיתת לימוד, שארגנו הוא וחבריו באשדוד, עיר מגוריו.

במקביל החל עובד על ציורי הסדרה. ב-2006, הציג תערוכה מציוריו באוניברסיטה העברית בירושלים וביריד האמנות 'ארט אקספו', ניו יורק.

בתקופה זו בוריס שב ליהדות והחל לקיים מצוות. עבודותיו של בוריס מצוירות בצבעים עזים מאד. העוצמה שביצירותיו, סוחפת את הצופה פנימה אל מרכז הציור.

הוא ביצעא אינספור עבודות בנושא יודאיקה, וציורים מהווי החיים היהודי. בפרט בולטים בסדרה ציורי הילדים המזכירים את הווי ה'חיידר' של פעם.

דוברוב מצליח להעביר לנו את האווירה המיוחדת של החיים היהודיים בגולה, את הצניעות, השקט והענווה - בדומה מאד לציוריו של האמן ההונגרי איזידור קאופמן.

בציורי הילדים שלו נמנע דוברוב מגישה סנטימנטאלית מתקתקה. מבטו על החברה היהודית והדמויות אותן הוא מצייר, מפוכח וחודר. הוא מצליח לחדור לנשמותיהם של מושאי ציוריו.

דוברוב משמר את סגנון הציור של קאופמן, גוטליב ומוריס אופנהיים - אך מעבירם מזירת ההתרחשות של סוף המאה התשע עשרה ותחילת המאה העשרים - אל ימינו אנו.

הציורים הרוחניים שלו, המשלבים את מה שמעבר לחושים עם הריאליזם, מצליחים אף הם להכניס את הצופה אל מסע רוחני אל מעבר לעולם של כאן ועכשיו.

ביקרנו בתערוכה, הוקסמנו, והחלטנו להביא לכם טעימה קלה ממסע עמוק אל עולם המשלב בין מציאות לדמיון - באמצעות מכחול.

















































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד