ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לא נכנע ללחצים: הרב אמסלם מוציא את ספרו

ח"כ הרב חיים אמסלם יגיש מחר ליו"ר הכנסת את ספרו 'זרע ישראל' על הגיור. הספר עוסק בסוגיות רגישות, כמו מתן הקלות בגיור לחיילי צה"ל, ותוקף את הגישה המקובלת כיום

לא נבהל. הרב חיים אמסלם
לא נבהל. הרב חיים אמסלם

ח"כ הרב חיים אמסלם, ממשיך במהלך אותו החל לפני מספר חודשים: כל שבוע - סערה.

מחר (ג) יעורר הרב אמסלם את הסערה השבועית התורנית, כאשר יגיש ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, את ספרו 'זרע ישראל', אשר מציג פתרון מקיף לבעיית גיורם של עולי מדינות חבר העמים.

הספר, שנועד לתת פתרון למצוקת 300,000 עולים מחבר העמים, נוקט בגישה פשרנית, שכבר קוממה על הרב אמסלם לא אחת את זעמם של גדולי התורה האשכנזיים. אך נראה שהרב לא חת מסערות, ואומר כי צריך לנקוט בגישה פשרנית המקרבת ולא מרחקת.

"גיור שיעשה מתוך גישה מקרבת ולא מרחקת את מי שחפץ באמת להתגייר", אמר הרב אמסלם. "גישה זו, רואה במי שהם צאצאי יהודים על פי הגדרתם ההלכתית - 'מזרע ישראל', כשונים בתכלית מגויים רגילים הבאים להתגייר. מכך נגזר כי הגישה לגיורם צריכה להיות שונה מהגישה לגיור גוי שאינו מזרע ישראל".

על ההקלות שהציע הרב להעניק לעולים המשרתים בצבא הגנה לישראל, הוא אומר: "גישה זו נותנת יחס חם ואוהד לעולים המשרתים בצה"ל, אשר מוסרים את נפשם למען כלל ישראל כהגדרת פוסקי הלכה קדמונים: 'כשמרגיש צרת השעבוד ונלווה עמם בצרתם, זה מורה שליבו שלם וחפץ ביהדות עד מאוד'".

הרב אמסלם מתייחס בספרו גם לביטולי הגירויות לאחר שנים בהם נחשב האדם כיהודי לכל דבר ועניין. לדבריו, הביטול הוא לא אנושי, לא מתחשב ואינו עולה בקנה אחד עם ההלכה.

בחודשים האחרונים ליוותה את מלאכת הוצאת הספר מסכת לחצים שכללה מכתבים אנונימיים, שיחות טלפון, איומים מרומזים ולחץ על ח"כ הרב אמסלם ועל הרבנים שנתנו לו הסכמה, לחזור בהם, כשמטרתם היתה להניאו בכל מחיר מלהדפיס ולהפיץ את ספרו.

אך מתברר כי הרב אמסלם עמד בלחצים, וברגעים אלו יוצאים דפי ספרו ממכבשי הדפוס, בדרך ללשכת יו"ר הכנסת ראובן ריבלין.

האם נראה מתקפה מחודשת נגד חבר הכנסת, או שהעיתונות המפלגתית הבינה כי מדובר במהלך חסר סיכוי? נמתין ונראה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד