י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ברקת נכנע לחביליו: בית יהונתן ייהרס

הלחץ המשפטי שהוביל היועץ המשפטי לעירייה יוסי חביליו הצליח וראש העיר ברקת התחייב לפרקליט המדינה להרוס את בית יהונתן בשכונת סילוואן בירושלים. ייהרסו גם עשרות מבנים ערבים

חביליו. ניצח
חביליו. ניצח



עיריית ירושלים תפעל למימוש כל צווי ההריסה בשכונת סילוואן, בהם גם בית יהונתן השנוי במחלוקת, כך התחייב אתמול (ד), ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התחייב בפני פרקליט המדינה משה לדור.

הצעד שנעשה לאחר לחץ כבד שהופעל משמאל להריסת בית יהונתן בשכונה. מהעירייה נמסר כי למניעת איפה ואיפה תיאלץ העיריה להרוס גם כ-200 מבנים בשכונה, שנבנו שלא כחוק על ידי ערבים, מה שלדבריהם יבעיר את המזרח התיכון.

בשבוע שעבר שלח פרקליט המדינה משה לדור מכתב חריף לראש עיריית ירושלים ניר ברקת בשל אי יישום צו בית המשפט המורה לאטום את מבנה בית יהונתן שבשכונת סילוואן במזרח העיר. "מדינת ישראל היא מדינת חוק, ובמדינת חוק את צווי בתי המשפט יש לבצע, אמת פשוטה ובסיסית זו מתערערת נוכח אי קיום הצווים" כתב פרקליט המדינה.

בית יהונתן הוא בניין המתנשא כיום לגובה שבע קומות, במרכז שכונת סילוואן, מהן רק שתיים חוקיות,. הבנין שייך לעמותת עטרת כהנים, שהוסיפה קומות ללא היתר ויישבה בו יהודים. ההחלטה לאטום את הבית עברה את כל ערכאות בתי המשפט, והגיעה אף לבית המשפט העליו

במכתבו ללדור ציין ברקת כי ההריסה תבוצע בניגוד לעמדתו ולהחלטות מועצת העיר ירושלים, ובניגוד לתכנית העירונית המתגבשת להסדרת נושא עבירות הבנייה. עוד ציין ברקת כי העירייה תפעל למימוש עיקרון שלטון החוק בשל החתירה למדיניות אכיפה אחידה וללא הפלייה.

בנוסף טוען ברקת כי גורמי ביטחון עיתם התייעץ הביעו את עמדתם כי לכל הפעולות המבוצעות באיזור יש השלכות ביטחוניות ורגישות פוליטית וציבורית, המחייבת תשומת לב מרבית.

במכתבו תקף ברקת גם את היועץ המשפטי לממשלה יוסי חביליו, שבשל הלחץ שהפעיל, הופעל הלחץ ליישום צווי ההריסה

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד