י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ברוך דיין האמת: הרב מנחם פרוש זצ"ל

ח"כ לשעבר הרב מנחם פרוש זצ"ל נפטר הלילה באופן פתאומי • מוקדם יותר התמוטט בביתו בירושלים, וכוחות הצלה עמלו להחיותו • הרב פרוש נפטר בגיל 94, בשיבה טובה, לאחר שתפקד עד לרגע ההתמוטטות • הלוויתו: ב-13:00, מבית אגודת ישראל בירושלים

מנחם פרוש ז"ל. צילום: בחדרי חרדים
מנחם פרוש ז"ל. צילום: בחדרי חרדים

לאחר דקות ארוכות של ניסיונות החייאה חוזרים ונשנים, נאלץ צוות נט"ן ששה בביתו של הרב מנחם פרוש ברחוב פינס בירושלים, לקבוע את פטירתו.

מוקדם יותר התמוטט ח"כ לשעבר הרב מנחם פרוש בביתו. כוחות נט"ן חשו אל הבית ברחוב פינס, דקות לאחר ההתמוטטות, והחלו בפעולות החייאה.

כוחות ההצלה ששעטו אל הבית גילו את הח"כ לשעבר כשהוא במצב קריטי. הם עמלו להחזיר לו את הדופק והנשימה, אלא שהמאמצים עלו בתוהו.

רגעים לאחר שנקבע המוות, עברה הבשורה בין בניו ונכדיו ששהו בבית, ופרצו בבכיות נוראות.

ח"כ לשעבר הרב מנחם פרוש זצ"ל, בן היה בן 94 בפטירתו. הוא נולד בכ"ה בטבת תרע"ו, וכיהן לאורך שנים רבות כנציגה של היהדות החרדית בכנסת, במסגרת מפלגת אגודת ישראל. לפני מספר שנים פרש מהעשייה הפוליטית, אולם המשיך להיות מעורה בפעילות ציבורית.

לפני מספר חודשים נפטר ידידו הקרוב ועמיתו לעשייה הפוליטית במסגרת הנציגות החרדית בכנסת, ח"כ לשעבר הרב שלמה לורנץ זצ"ל. פרוש ביכה תמרורים את לכתו של מי שהיה לאורך שנים רבות שותפו ורעו.

עם פטירתו הפתאומית של ר' מנחם פרוש, שהיה יוצא ובא בבתיהם של גדולי הדור הקודם, כמו החזון-איש והרב מבריסק, הושם הגולל על דור הדעה של עסקני היהדות החרדית מהדור הקודם.

כאמור, עד לימיו האחרונים היה הרב מנחם פרוש מעורה בעשייה הציבורית, ואף התווה את דרכו של היומון 'המבשר', ביטאון סיעת שלומי אמונים, שהוקם על ידי בנו, ח"כ מאיר פרוש, בשנה האחרונה לחייו בעלמא דין.

הלוויתו של הרב פרוש תצא בשעה 1:00 בצהריים, מבית אגודת ישראל ברחוב פרס בירושלים.

יהי זכרו ברוך.

אבא, תנוח בשלום על משכבך! • תמונות פרידה

ירושלים מתאבלת: אלפים אחר מיטתו של הרב מנחם פרוש • שידור מוקלט

פרס: מנחם פרוש היה אבן מאבני הכותל

התמונה האחרונה • בסעודת החברא קדישא

94 שנים, ים של זכרונות • אלבום מתעד

כך נדמו להם 94 שנות עשייה • תיעוד

'המבשר' חזר מהדפוס, והחליף עמוד

ברוך דיין האמת: הרב מנחם פרוש זצ"ל
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד