י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הקול נדם: הרב בן ציון המגיד זצ''ל • וידאו

לאחר תקופה ממושכת של ייסורים הסתלק הבוקר, ב-5:30, לעולמו 'המגיד' - הרב בן ציון קולמרסקי זצ"ל • "אמרנו וידוי, והמצב התייצב. בבוקר לקו המאורות", מספר תלמידו • סיקור, ווידאו אחרון

הרב בן ציון המגיד זצ"ל. צילום: מנדי אור
הרב בן ציון המגיד זצ"ל. צילום: מנדי אור

ברוך דיין האמת: הבוקר, בשעה 5:30, לאחר תקופה ממושכת של התייסרות המחלה הקשה, הלך לעולמו הרב בן ציון קלמרסקי זצ"ל, כשהוא רווי מכאובים וייסורים עד דכדוכה של נפש, ועם זאת, איתן באמונתו ובחיוך שלא מש מפיו.

המוני יהודים הכירו אותו בשם 'הרב בן ציון המגיד'. הוא קרא לעצמו כך על שם על שם סבו, המגיד הירושלמי רבי בן ציון ידלר. המוני יהודים צבאו על פתחו וגדשו את קבלת הקהל שלו, לשם קבלת עצה וברכה. הוא מצידו הרעיף חיזוק ועידוד על כל מי ששיחרו לפתחו וביקשו את ברכתו.

בתוכניות החיזוק אותן הגיש ברשתות הרדיו החרדיים, קרסו מרכזיות הטלפון בשל ההמונים שביקשו את ברכתו. לרשותו עמד ידע רב בכתבים קדמוניים, בסגולות ובעיקר ברעיונות מוסר מחזקי לבבות, שהיו כטללי תחייה עבור שומעיהן. רבים הוחזרו בתשובה על ידו ושבו אל צור מחצבתם. הוא ידע להחזיר את החיוך ושמחת החיים גם לאנשים שמציאות החיים שברה אותם לרסיסים, ודברי העידוד שהיה מרעיף בביטחון, הצילו לאנשים רבים את חייהם.

לפני כשנה, כשסדר יומו עמוס לעייפה בשיעורים, תוכניות רדיו וקבלת קהל, התלונן המגיד לפתע על כאבי ראש טורדניים. לאחר בדיקות מקיפות, הודיעו הרופאים כי המחלה הנוראה מקננת בראשו. לאחר ניתוח ראשון, דומה היה כי הבריא, אך לפני כחודשיים הובהל שוב לחדר הניתוחים, עבר ניתוח שני ומאז שכב בביתו מיוסר ודואב.

הוא מצידו, המשיך להביע את בטחונו ואמונתו, והמשיך להיות מקור לחיזוק ועידוד, עבור המעטים שזכו לבקרו בביתו, גם בימי מחלתו. הוא חזר ואמר כל העת כי הוא שם את יהבו על הקב"ה, ובטוח כי רופא כל בשר ירפאו וייתן לו חיים. מי שנכנס אל מעונו בפיק ברכיים בכדי לחזק את רוחו, מצא את עצמו מתחזק מפיו של הרב, שישב מיוסר ודואב וכל גופו שבור לרסיסים - ועם זאת לא כהתה אמונתו העזה ולא נס לחה של האופטימיות המפעימה ששפעה ממנו - ולו לרגע קט.

בשבועות האחרונים, הלך מצבו של רבי בן ציון המגיד והחריף. במוצאי השבת אושפז בבית החולים 'מעיני הישועה', כשהוא מחוסר הכרה, ובני משפחתו ותלמידיו, ביקשו מהקהל להעתיר בתפילה עבור רבי בן ציון בן מרים.

אלא שהבוקר, עם עלות השחר של יום י' באדר תש"ע, ניצחו אראלים את המצוקים. המחלה הנוראה, שלאחרונה אכלה כל חלקה טובה בגופו הדועך, הכריעה אותו, והוא השיב את נשמתו המזוככת ליוצרה, כשהוא אפוף ייסורים ומכאובים בגופו, וכרוחו חדורה אמונה עזה בבוראו.

תלמידו, ר' חברון גרנביץ, מספר ל'בחדרי חרדים' כי שהה ליד מיטתו עד לשעה 4:00 לפנות בוקר. "אמרנו וידוי קורע לב, כשהבנו מהרופאים שדקותיו ספורות. אלא שפתאום התייצב מצבו. בשעה 5:20 לפנות בוקר קרסו המערכות, ומורי ורבי השיב את נשמתו הטהורה לבוראה".

פטירתו הינה גזירה נוראה עבור ההמונים ששאלו לעצתו והתעודדו מברכותיו. הוא היה מקור חיזוק להמונים, שמצאו את עצמם הבוקר חסרי משענת רוחנית ונעדרי מקור חיות.

בפטירתו היה הרב בן ציון קולמרסקי ('המגיד') בן 42 בלבד. השאיר אחריו אלמנה וילדים קטנים, אחים ואחיות. הרב קלמרסקי, בן למשפחת חסידי מודזי'ץ, התגורר בשנים האחרונות במודיעין עילית.

הלוויתו - היום בשעה 11, מביתו ברחוב רבי יהודה הנשיא, באחוזת ברכפלד, מודיעין עילית, ובשעה 14:00 תצא משמגר להר המנוחות.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד