י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נכד הגר"ח נאה איננו: רבי אליעזר זילבר זצ"ל

איש לא היה לצידו של הרב אליעזר זילבר זצ"ל, כאשר הוא השיב את נשמתו ליוצרה, בעקבות דום לב • הוא היה נכדו של הגר"ח נאה, בן משב"ק רבי אהרן מבעלז וחסיד חב"ד • הלוויתו יצאה מב"ב והוא נטמן בצפת

רבי אליעזר זילבר זצ"ל אצל הרבי מליובאוויטש
רבי אליעזר זילבר זצ"ל אצל הרבי מליובאוויטש

חצי שעה טרם כניסת השבת, התקבלה בבני ברק, הידיעה המזעזעת על פטירתו הפתאומית של הרב אליעזר זילבר והוא בן 61 בלבד.

הרב אליעזר אשר הקים וניהל כולל אברכים, וסייע בהלוואות ומענקים למשפחות בני ברקיות רבות, נפטר מדום לב. בשנים האחרונות סבל מבעיות רפואיות שונות, אבל המשיך לתפקד כרגיל, ובעת שנדם ליבו, עסק בהכנות לשבת.

איש לא היה עמו, כאשר השיב את נשמתו, אולם בנו ובנותיו אשר ניסו לטלפן אליו בכדי לומר לו אגוטען שאבעס, התפלאו שאינו משיב בטלפון וגם לא בסלולרי. כאשר נקפו השעות ושבת קודש התקרבה, ביקשו מידיד המשפחה אשר ינסה לגשת לבית, וכאשר הדפיקות והצלצולים לא נענו, נכנס באישור המשפחה, אל הבית (באמצעות מפתח אשר הופקד אצלו על ידי הנפטר בתקופה האחרונה) ולתדהמתו מצא את הרב זילבר, מוטל על ריצפת המטבח.

לכוחות ההצלה, אשר הגיעו במהירות למקום, לא נותר אלא לקבוע כי הרב זילבר, נפטר בעודו טורח על הכנת סעודות השבת, במטבח ביתו במרכז בני ברק.

בנו ובנותיו הגרים הרחק מבני ברק שמעו על האסון הנורא, אולם בגלל השבת הקרבה, לא יכלו להגיע לבני ברק, וידידי הנפטר, דאגו לכבוד האחרון במשך השבת בסיוע 'עזר מציון'.

במוצאי שבת יצאה ההלוייה מבית כנסת חב"ד בבני ברק, שם נישאו דברי הספד. ידידו הקרוב הרב חיים בניש שליט"א בעל "מידות ושיעורי תורה", סיפר מעט על פועלו וגדלות נפשו, וההלוייה יצאה לצפת עיר הקודש, שם המתינו בנו, בנותיו נכדיו, ועוד ידידים רבים. בבית כנסת 'היכל לוי יצחק' נישאו דברים, ובחשכת הלילה, נטמן הרב זילבר, כאשר ידידיו ובני משפחתו אינם מסוגלים לעכל את דבר פטירת איש החסד והמעש הרב זילבר.

הרב זילבר נולד בתל אביב, לאביו הרב משה ע"ה ואמו הרבנית רחל שתליט"א בתו של הגאון רבי חיים נאה 'בעל השיעורים' זצ"ל. אביו הרב משה זכה, בבחרותו לשמש את האדמו"ר הרה"ק רבי אהרן רוקח מבעלזא זצוקללה"ה, במהלך הצלתו המופלאה מאירופה לארץ הקודש, והמשיך לשמשו בשנים הראשונות לשהותו בארץ.

הנפטר, הרגיש קשר ייחודי לזקנו הרב חיים נאה, ובשל כך, הקים את איגוד צאצאי הגר"ח נאה, אשר שם לו למטרה לתעד את תורתו ופועלו של רבי חיים נאה שהיה כידוע מחשובי הפוסקים בדור הקודם. במסגרת האיגוד, אירגן הרב זילבר כינוס מפואר במלאת יובל לפטירת הגר"ח נאה, דאג לקריאת רחוב על שמו בביתר עילית, וגם עשה רבות בכדי לתעד את קורות חייו ופרסום מאמרים אודותיו בעיתונות החרדית.

בצעירותו היה הרב זילבר חסיד ויז'ניץ, ולאחר מכן בעת ששהה בארצות הברית, נהיה לחסיד חב"ד. בתקופה יותר מאוחרת שב לארץ הקודש, כאן התיישב במרכז בני ברק, ועשה רבות למען משפחות ברוכות ילדים, כאשר תמך במענקים והלוואות, וגם ידע לעודד במילים חמות אברכים צעירים אשר נקלעו למצבים כלכליים מורכבים.

לפני מספר שנים, הקים כולל אברכים בבני ברק. הרב זילבר גייס את המימון וחילק מלגות, אבל ביום-יום היה כאחד התלמידים, וישב ולמד יחד עם כולם, וכראש כולל מכהן הרב חיים בניש שליט"א מחשובי חסידי גור בבני ברק.

בעוד עשרה ימים, בראש חודש ניסן, היה אמור להכניס ספר תורה לישיבת חב"ד בביתר עילית, ובימיו האחרונים אף טרח ויגע, עד שמצא כתר תורה מיוחד ומפואר, ולפתע הכל נדם.

בנו הרב אברהם חיים זילבר, ובנותיו לבית דוידזון ולנדסמן, יישבו שבעה בתחילת השבוע בצפת ובהמשך השבוע בבני ברק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד