ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ימים על ימי מלך: הגרי"ש בן 100

לפני 100 שנה, בר"ח ניסן ה'תר"ע, נולד הגרי"ש אלישיב • הערב שתה 'לחיים' ושמח בחברת בני משפחתו ובאי ביתו • לאחר השיעור הקבוע: חגיגה ספונטאנית • וגם: מה יעשה מחר? • תמונות מחייו

ימים על ימי מלך: הגרי"ש בן 100
יצחק לב ארי מהיר חימה

הערב (ב) מלאו 100 שנים בלי עין הרע להולדתו של הגרי''ש אלישיב.

הגרי"ש, שנולד בר"ח ניסן ה'תר"ע, זכה לראות לפני כשנה נכד-נין ראשון, המשותף גם להגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי. נכד-הנין שזיכה את הגרי"ש בצאצא, אותו לא זוכים רבים לראות, הצליח לרגש את הסב הגדול, שאמר לאביו, הרב יהונתן הוניגסברג: אני יוכל להעיד עליו בבית דין. דור שישי כבר לא נחשב קרוב.

כעת, כשנה לאחר מכן, מציין הגרי"ש אלישיב את יום הולדתו ה-100, וזאת ללא אירוע מיוחד. אנשי ירושלים, עליהם נמנה הגרי"ש אלישיב, חוששים עד למאד לעין הרע, וציון תאריך, יהא אשר יהא, גורם להם לפחד רב.

אך פטור בלא כלום אי-אפשר: במעמד מצומצם, שנערך הערב בביתו, ברחוב חנן 10 בשכונת מאה שערים בירושלים, הגיעו בני המשפחה, מספר מקורבים ותלמידים, למעמד 'לחיים' צנוע, בליווי שירה.

גם לאחר שיעורו הקבוע, הנמסר כבר לאורך עשרות בשנים, בקראוון שהוקם ליד ביתו, החלו התלמידים הרבים בשירה ספונטאנית, כהודאה לריבון העולם, על החסד שהרעיף על הרב, וכבקשה על העתיד.

מחר, ראש חודש ניסן, צפוי הגרי"ש לעלות לבית כנסת 'החורבה', שהיום נחנך, שם יתפלל את תפילת ראש חודש. אל הגרי"ש צפויים להתלוות ראשי ישיבות ורבנים רבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד