י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מרכז מוסקבה: כבר יש שש מסעדות מהדרין

במרכז העיר מוסקבה נפתחה מסעדת 'סעם-סורק', מסעדה מפוארת, כשרה למהדרין בהשגחת הגר"ב לאזאר - המצטרפת לחמש מסעדות כשרות למהדרין שכבר פועלות במהלך כל ימות השבוע בעיר • גלריה

רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, קובע מזוזה במסעדה
רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, קובע מזוזה במסעדה

במעמד מפואר נחנכה במרכז העיר מוסקבה מסעדה נוספת, כשרה למהדרין - המצטרפת לחמש מסעדות כשרות למהדרין, שכבר פועלות במהלך כל ימות השבוע בשכונות במרכז מוסקבה, ועומדות לשירות יהודי מוסקבה, אורחים, תיירים ואנשי עסקים רבים.

המסעדות עומדות תחת השגחתו המהודרת של בד"ץ רוסיה, בראשות רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, עם צוות משגיחי כשרות, העומדים קבוע בכל המסעדות.

'סעם-סורק' (בלשון הקודש: שבע ארבעים, על-פי השעה 7:40), היא שמה של המסעדה הכשרה, ע"ש הניגון הקצבי והישן 'סעם-סורק', אותו מכיר כמעט כל יהודי ברוסיה ולהבדיל, גם כל מוזיקאי לא יהודי מתחיל במדינות חבר העמים.

ישנן גרסאות שונות אודות היסטוריית הניגון, הקשורות לעיר אודסה שבאוקראינה.

אחת הגרסאות טוענת, כי בתקופת הצאר היה אסור על יהודי רוסיה לגור באודסה, והם יכלו לשהות בעיר, רק בין השעות שש בבוקר לשמונה בערב. היהודים הרבים, שהיו מגיעים לעסקים שונים בעיר הנמל הגדולה, היו חייבים בשעה 7:40 בדיוק להיות בתחנת הרכבת, שיצאה בשעה זו מהעיר.

גרסא אחרת טוענת, שבקייב היה בעבר שוק יהודי ענק, ובאחד הימים הוקמה במקום תחנת רכבת גדולה, עם מסלול קבוע לאודסה. בניית התחנה החדשה, שהקלה מאוד על היהודים הרבים שנסעו מקייב לאודסה וחזור, נבנתה בשנת ארבעים ושבע.. כך או כך, השיר מושר כמעט בכל אירוע יהודי, או בעל זיקה יהודית, והרבה משווקים יהודים החלו לאחרונה לעשות שימוש במונח פופולארי זה.

לאירוע הפתיחה של המסעדה הוזמן הרב הראשי הגר"ב לאזאר לקבוע מזוזה בפתח הראשי. גם הנגיד ר' לוי לבייב, יו"ר איגוד הקהילות היהודיות במדינות חבר העמים, וידיד קרוב לבעלי המסעדה, הנמנים עם ראשי הקהילה הבוכרית המפוארת והגדולה במוסקבה, קבע במקום מזוזה.

המסעדה החדשה פועלת בכל ימות החול, עד חצות הלילה, והיא נמצאת ברחוב צ'יאנובא מספר 3, פינת רחוב טברסקאייא, הרחוב הראשי של מוסקבה.





































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד