י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חדש על המדף: שו"ת באר שרים

יומא טובא לרבנן: יצא לאור כרך נוסף בסדרת הספרים 'שו"ת באר שרים' שחיבר הגאון הגדול רבי אברהם יפה שלזינגר, אב"ד קהילת ז'נבה שבשויץ • שישו ושמחו בשמחת התורה

הגר''א שלזינגר עם הגרי"ש אלישיב
הגר''א שלזינגר עם הגרי"ש אלישיב

הדים נרחבים ושמחה גדולה לכל תופסי התורה, באשר הם, עם פרסום כרך נוסף ושביעי, מסדרת הספרים "שאלות ותשובות "באר שרים" שחיבר הגאון הגדול רבי אברהם יפה שלזינגר שליט"א אבד"ק קהילת ז'נבה שבשויץ, ורב קהל בצל החכמה ירושלים. ספר זה כקודמיו עוסק בבירורי הלכה בכל חלקי השולחן ערוך, בעניני זרעים קדשים וטהרות, ובעוד נושאים שונים. שאלות שהשיב הגאון המחבר לשואליו הרבים מכל קצוות תבל, ולצאן עדתו אשר בעירו גענף ובעיר ירושלים.

כמעשהו בראשונות כך מעשהו בכרך זה. בתשעים סימנים הספר המכילים מאות רבות של שאלות, נוגע הגאון המחבר בכל חלק וחלק מחלקי השולחן ערוך, בבקיאות מדהימה וחריפות עצומה, תוך שהוא מדמה מלתא למלתא הן בפרטי דינים בשאלות המצויות שלא כתבו בהם הפוסקים, והן בשאלות שהזמן גרמן המתעוררות חדשות לבקרים.

כך למשל, עונה הוא על עשרות שאלות בעניני נשיאת כפים כגון: מה דין מי שבירך בטעות 'וציונו לברך ברכת כהנים', לוי קטן אם רשאי ליטול ידי הכהנים, אם כהן רשאי להתעטף במגבת כשאין לו טלית, ועוד ועוד. עונה הוא המחבר על שאלות ופרטי דינים בהלכות ברכת אורח, בדיני אמירת שמו"ת, קיום מצות לחם משנה, ועוד עשרות שאלות בנושאים שונים באורח חיים, יורה דעה, אבן העזר וחושן משפט.

הספר עוסק גם בענינים חמורים שבדת, בעניני בירור יהדות למי שהוחזק כגוי, מחיקת סימוני עפרון בגט, הנהגת הבית לחולה במחלות המדבקות, אופן כתיבת שמות בגיטין, ועוד ועוד כפי שיראה כל המעיין בספר יקר זה.

מבין שיטי הספר ניכר כי גם בחלק האגדה ידיו של המחבר אמונים, וכנודע מסדרת ספריו "באר שרים" על מועדים, ומדרשותיו הנלהבות הידועות והמפורסמות בקצוי ארץ, ואכן גם בכרך זה ימצא המעיין עניני אגדה ומחשבה, אם במישרין ואם בעקיפין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד