י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגרי"ש על פסיקת הבג"ץ: "גזירה נוראה"

התבטאות חסרת תקדים שמע הערב סגן שר החינוך, מאיר פרוש, מפי הגרי"ש אלישיב, שהתבטא לראשונה על פרשת ביה"ס בעמנואל: "חייבים להקים קול זעקה" • אבי תלמידה: "ההחלטה - כליה ליישוב"

פרוש אצל הגרי"ש אלישיב. צילום: ארכיון
פרוש אצל הגרי"ש אלישיב. צילום: ארכיון

פרשת בית הספר הנפרד בעמנואל אינה יורדת מסדר היום: סגן שר החינוך, מאיר פרוש, ביקר הערב (ה') בבית הגרי"ש אלישיב, כדי להיוועץ כיצד לנהוג על רקע החלטת בג"ץ, שפסק כי על מנהלי בית הספר הנפרד לאשכנזיות של 'החינוך העצמאי' בעמנואל, לשלם קנס של 5000 ש"ח על כל יום בו תמשיך הנהלת בית הספר את ההפרדה בין התלמידות.

עוד בנושא:
הבג"ץ נעלב מהאשכנזים וגזר קנס

הגרי"ש התבטא, שלא כהרגלו, ואמר: "זו גזירה נוראה וחורבן גדול, צריך להקים קול זעקה".

החלטת בג"ץ על הקנס באה לאחר ששופטי בג"ץ 'נעלבו' מהתנהגות ההורים האשכנזיים, שהחליטו לפתוח מוסד נפרד לבנותיהם. בג"ץ נכנס לנבכי הפרשייה העצובה, והחליט לפתוח במלחמת חורמה כנגד החינוך העצמאי, וכנגד ההורים המעוניינים להעניק לבנותיהם חינוך נפרד, שאינו עולה בקנה אחד, לטענתם, עם החינוך אותו מקנים הורים אחרים ביישוב.

לפי הורה של אחת התלמידות הלומדת בבית הספר הנפרד, העתירה, המלובה בידי גורמים אינטרסנטיים הנלחמים בשם 'הגזענות', עלולה להביא, בסופו של דבר, לכליה של היישוב החרדי בעמנואל. בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים', אמר האב: "אם לא אוכל לתת לבתי את החינוך אותו אני מעונין לתת לה בעיר עמנואל, לא תהיה לי ברירה, אלא לעבור לעיר אחרת, וכמוני כל בני התורה ביישוב".

הסיפור על רגל אחת, מספר את סיפורה של עיר כושלת, בה מתגוררים כל מי שאין באפשרותו לשלם את מחירי העיר הגדולה. לצד קהילה חסידית יפה שהתפתחה במקום. החלטת הבג"ץ, לדברי ההורה, עשוייה לחסל, הלכה למעשה, את העיר שגם כך לא נמצאת במצב אידאלי.

האם דברי הגרי"ש אלישיב יביאו את הנהלת 'החינוך העצמאי' לשלם את הקנס אותו הטיל בג"ץ, לצד המשך הפעלת בית הספר הנפרד? לפי האמוציות שהתלוו אל הפרשה עד עתה - נראה שכן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד