י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגאון רבי נחום הכהן קוק זצ"ל

ברוך דיין האמת: בשבת נפטר רבה של שכונת תל גנים ברמת-גן, הגאון רבי נחום קוק זצ"ל, אחיהם של הגר"ש והגרא"י קוק • לחם נגד ניתוחי מתים • אביו של המקובל הרב דוב קוק מטבריה

הגר''נ קוק זצ"ל
הגר''נ קוק זצ"ל

אבל ברמת גן: רבה של שכונת תל גנים, הרה"ג רבי נחום הכהן קוק זצ"ל נפטר היום (שבת), כשהוא משאיר אחריו קהילה גדולה של תלמידים, וצאצאים הממשיכים את דרכו.

הרב נחום קוק זצ"ל שימש במשך שנים רבות ברבנות רמת-גן, וכיהן כיו"ר ועד הרבנים ועובדי המועצה הדתית ברמת-גן כ-40 שנה. קיבל את אות יקיר העיר.

בצעירותו היה מגדולי למדני כולל 'היכל התלמוד' בתל-אביב, וזכה בפרסים רבים על חידושיו.
נודע כתלמיד-חכם גדול, וכמאיר פנים לכל אדם.

אחיו הם הגאון רבי שמחה הכהן קוק - רבה של רחובות, הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק -ראש ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות, הגאון רבי שלמה קוק זצ"ל - רבה הקודם של רחובות. גיסיו הם הרב אברהם שרמן ור' יעקב כץ.

היה חתנו של רבי שמואל אברמוביץ זצ"ל, רבה של רמת יצחק ברמת-גן. גיסיו הם: הרב יצחק אברמוביץ זצ"ל, רבה של רמת יצחק, ויבדל"א המרצה הרב שמחה כהן, מחבר 'הבית היהודי'.

בניו: הרב דוב קוק מטבריה, חתנו של הגר"י זילברשטיין, הנחשב למקובל שהמונים מגיעים להתברך מפיו, הרב שמואל מבני ברק, והרב אברהם יצחק מירושלים.

אביו, הרב רפאל קוק זצ"ל, למד בליטא בישיבת מיר ובישיבת טלז, וכשעלה לארץ-ישראל למד בישיבת דודו, הראי"ה קוק זצ"ל. אחר-כך עבר ללמוד במכון לדרישת התלמוד על שם הרי פישל, ולאחר מכן נבחר לכהן כרבה הראשי של טבריה, תפקיד בו נשא עד פטירתו. היום מתגורר בעיר נכדו, הרב דוב.

הרב נחום זצ"ל התפרסם כמי שהגן על כבוד המת, ללא פשרות. במשך השנים ניהל קרבות עקובים מדם (תרתי משמע), בבתי המשפט, על מנת שלא יבוצעו נתיחות לאחר המוות, גם כשהיה מדובר בפושעים. דבריו שיצאו מן הלב, נכנסו ללבות השופטים, ופעמים רבות הצליח במשימתו, ומנע נתיחת מתים.

הלוויתו תצא הערב מביתו ברמת גן.


בתמונה: האחים הגאונים בביהמ"ד של אביהם זצ"ל בטבריה (שם מתגורר כיום בנו הגה"צ רבי דב שליט"א) הגאון רבי שמחה שליט"א, הגאון רבי נחום זצ"ל ויבלחט"א הגאון רבי אברהם יצחק שליט"א
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד