ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

גם הם אמרו "לי זה לא יקרה"

ש' נסעה עם בתה לטיול בארה"ב ובשדה התעופה גילו כי איבדו את המזוודה. ח' נפל מגובה רב בעת ונזקק לטיפול רפואי דחוף ואשפוז בחו"ל, למה חשוב לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל? סיפורים מהחיים

גם הם אמרו "לי זה לא יקרה"

רבים מהנוסעים לחו"ל אומרים לעצמם: "בחו"ל, שלא כמו בישראל, אני אתנהג בצורה מחושבת הרבה יותר. אהיה זהיר יותר, לא אסתובב במקומות שאינני מכיר, אלך רק למקומות שהמליצו לי עליהם ולא אקח שום סיכון מיותר על מנת שהטיול או הביקור יעברו בצורה החלקה והבטוחה ביותר". אז זהו, שלצערנו הרב, לא כל דבר תלוי בנו והרבה מאוד מקרים ואירועים עלולים לתפוס אותנו לא מוכנים, להכאיב לנו מאוד ולגרום לנו לעוגמת נפש רבה ולהוצאה כספית כבדה מאוד. בדיוק לצורך כך חשוב מאוד לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל. על מנת ששום הפתעה לא תתפוס אותנו לא מוכנים. שנהיה מוכנים לכל מצב ולכל תרחיש. לפניכם שלושה סיפורים של שלושה אנשים שונים שביטוח נסיעות לחו"ל פשוט הציל אותם ממבוכה מאוד גדולה, הוצאה כספית כבדה וחסך מהם הרבה כאב ראש מיותר.

ש', תושבת בני ברק בת 45, הבטיחה לביתה טיול לדודיה בארה"ב כמתנת בת-מצווה. "הרבה מאוד זמן תכננו את הטיול הזה", מספרת ש', "כל פרט ופרט לקחנו בחשבון: איפה נישן, היכן נטייל, מה נאכל? הכל היה מתוכנן לפרטי פרטים, רק דבר אחד ממש לא חשבנו עליו: שנאבד את המזוודה שלנו". ערב הטיול ארגנו השתיים את כל בגדיהן, נעליהן וכל הציוד הנלווה שרק אפשר לחשוב עליו לתוך מזוודה אחת גדולה. "ערכנו רשימה מסודרת על מנת לא לשכוח כלום ודאגנו לסגור את המזוודה היטב על מנעול בריח מיד בסיום האריזה. בבידוק הבטחוני בנת"בג הכל הלך כשורה, עברנו אותו נרגשים ושמחים, הדיילת הדביקה לנו את המדבקות ונפרדנו לשלום מהמזוודה במטרה כמובן להיפגש איתה שוב בנמל התעופה בניו יורק".

אלא שאז, אחרי טיסה ארוכה של 9 שעות, כשהשתיים רק רוצות לאסוף את מטלטליהן ולצאת לעיר הגדולה – שומו שמיים: המזוודה לא הגיעה. "המתנו שעות ארוכות", מספרת ש'. "דמעות חנקו את עיני. אבל איך זה ייתכן?? שאלתי את עצמי. אני לא דוברת אנגלית כ"כ טובה ולא ממש ידעתי אל מי לפנות ואצל מי לברר. חברת התעופה ביקשה ממני להתחיל למלא טפסים שונים כשהראש שלי בכלל טרוד מה יהיה עלינו כעת? מה נלבש? איך נקנה בגדים לתקופה כה ארוכה ועוד בניו יורק היקרה? אלא שאז", מספרת ש', "נזכרתי בביטוח נסיעות לחו"ל שעשיתי בישראל לפני הטיסה. מיד הרמתי טלפון לחברת הביטוח וגוללתי בפניהם את הסיפור. השירות האדיב וסבלני לו זכיתי כבר הרגיע אותי. חברת הביטוח טיפלה בכל הפרוצדורה והבירוקרטיה, מהפרט הקטן ביותר, קיבלנו סכום כסף עבור הכבודה שאלמלא אותו סכום לא יודעת איך היינו מסתדרות. סוף טוב הכל טוב, כעבור שבוע המזוודה האבודה נמצאה, אבל רק בזכות ביטוח נסיעות לחו"ל הצלחנו לצלוח את השבוע הזה בשלום".

ח' הוא תלמיד ישיבה בן 21, תושב ירושלים. בחופשת בין הזמנים האחרונה הוא החליט יחד עם עוד שלושה מחבריו לנסוע לטיול באירופה. "נמאס לנו מהטיולים בארצנו הקטנטונת. רציתי קצת לראות עולם, רגע לפני שאני מתחתן ומקים משפחה ולך תדע מתי אני אמצא זמן לזה? החלנו לנסוע הכי גבוה שאפשר להרי האלפים השוויצרים. טיול אתגרי כמו שצריך. את המימון לטיול ההורים ארגנו, אני רק מימנתי דבר אחד: ביטוח נסיעות לחו"ל על כל דבר שלא יהיה. בדיעבר, הביטוח הזה הציל אותי, פשוט כמשמעו".

"במהלך הטיול", מספר ח', "בעודנו מטפסים על ההרים עם התרמילים על הגב, היה נדמה לי שמצאתי דרך קיצור כיצד ניתן לטפס על צוק מסויים ובכך לחסוך חצי שעה מיותרת, אבל כמו בחיים – קיצורי דרך עלולים לעלות ביוקר. תוך כדי טיפוס פתאום הבחנתי שהסלע עליו אני עומד נע באופן מעורר חשד. לא הספקתי להוריד את העיניים שלי לעבר הסלע ותוך שניות מצאתי את עצמי מתגלגל במורד ההר כ-20 מטר למטה. ברוך השם, בנס גדול, נעצרתי אחרי 20 מטר בלבד ולא נפלתי מגובה רב יותר, אבל אז גיליתי שאני לא יכול לזוז. רגל ימין נשברה לי וכל הגוף היה מלא חבלות קשות. חברי הזמינו מיד אמבולנס שהוביל אותי לבית החולים הקרוב. בבית החולים, כשאני מתפתל מכאבים, ביקשתי מחבריי לטלפן למוקד יצירת קשר עם חברת הביטוח שלי. מכאן והלאה לא הייתי צריך לדאוג יותר, אלא פשוט להמתין להחלמה ולשחרור מבית החולים. חברת הביטוח עשתה הכל עבורי. בלעדיה הייתי מוצא את עצמי במצב קשה הרבה יותר וגם נדרש לשלם סכומי עתק לבית החולים שטיפל בי".

גם ר' לא האמין שביטוח נסיעות לחו"ל ימנע ממנו תשלום פיצויים כבדים מאוד לבעל חנות לה הוא שבר את חלון הויטרינה. ר', תושב אלעד, היה במהלך העבודה שלו כמשגיח כשרות בסיור באיטליה. "באחד הביקורים שלי ברומא", מספר ח', "יצאתי מאיזור הרובע היהודי על מנת לתפוס מונית בדרכי חזרה למלון. אחזתי בידי תיק כבד מאוד עם כל החפצים המשמשים אותי בעבודתי. ראיתי מונית פנויה במרחק כ-50 מטרים ממני, שחנתה בסמוך לחנות בגדים יוקרתית והחלטתי לרוץ כדי לתפוס אותה לפני שתיסע. תוך כדי ריצה עם התיק הכבד, רגע לפני שהגעתי למונית, פתאום התנתק לי התיק מהיד ועף ישירות לחלון הוטרינה של חנות הבגדים. למזלי הרב הנזק שנגרם הוא לרכוש בלבד ולא לנפש, אבל זה הספיק כדי שבעל החנות ייצא החוצה להקים מהומה".

"הבנתי שהנזק הוא נזק כבד, אני האשם, אין בכך ספק, והתיקון עלול לעלות לי מאות אירו. אלא שבאותו רגע הרמתי טלפון לחברת הביטוח דרכה עשיתי את ביטוח הנסיעות לחו"ל, שכידוע מכסה גם על נזקי צד ג'. הפקידה מהצד השני של הטלפון הדריכה אותי אחד לאחד מה עלי לעשות. בלעדי אותה הדרכה הייתי פשוט אובד עצות. גם המוכר בחנות הבין שחברת הביטוח תדאג לפצות אותו על הנזק שנגרם וכך אכן היה. הסרתי ממני את כל הדאגה וכאב הראש ורק בשובי לישראל שילמתי את החלק המזערי שלי בהשתתפות העצמית ושכחתי לגמרי מהסיפור שהיה יכול להיגמר הרבה יותר רע".


לקבלת מידע נוסף על ביטוח נסיעות לחו"ל כנס לאתר חברת מגדל - לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לביטוח נסיעות לחו"ל מחברת מגדל - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד