י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עשה ואל תעשה בעת טיול בחו"ל

השפה לא מדוברת ולא מובנת, השלטים מוזרים לא ברורים, חוקי התנועה לא ממש מוכרים והאנשים לא תמיד נחמדים. צרור טיפים שימושיים: איך לנסוע ולטייל בחו"ל ולחזור בשלום

עשה ואל תעשה בעת טיול בחו"ל

טיול לחו"ל אורב בחובו, מעבר להנאה והמראות המרהיבים גם לא מעט סכנות. על כן, בכל מדינה שתגיעו אליה, חשוב מאוד לנקוט בכללי זהירות בסיסיים ביותר על מנת שלא נגיע ח"ו למצב לא נעים.

• התכוננו לטיול ולשהות בחו"ל היטב מראש. קנו את מפת המדינה ולימדו מראש היכן ממוקם המלון, היכן הכבישים הראשיים, מה יש בסביבת המלון, היכן תחנת האוטובוס הקרובה, מאיפה ניתן לקחת מונית, באיזה שעות פתוח כל דבר. היום, בעידן האינטרנט, כל המידע הזה יכול להיות נגיש לכם בלחיצת כפתור.

• למדו את השפה, אפילו מילים בסיסיות ביותר. קנו מילון כיס המכיל מילים, ביטויים ומשפטים שכל תייר חשוב שידע. משפטים כגון: "איפה בית החולים הקרוב?", "כמה זה עולה?", "איך מגיעים לרחוב...?", "אתה יכול בבקשה לעזור לי?" וכיוצ"ב – יכולים מאוד לעזור לכם בעת הצורך ובמקרה חירום.

• הכירו מראש את החוקים בכל מדינה. ישנם מדינות, למשל, בהן אסור בשום אופן לצפור עם הרכב ברחובות הערים, ישנן מדינות בהן הדלקת האורות היא חובה בכל מזג אויר ובכל שעה. למדו את חוקי התנועה: האם הנסיעה היא בצד הימני או השמאלי? האם מותר לעצור בצידי הדרך? מה המהירות המותרת ועוד?

• אל תבלטו בשטח. בחו"ל, זה ידוע, עלולים להימצא לא מעט גורמים עויינים. אם הינכם חרדים, שמסתובבים לא רק באיזורי הקהילות היהודיות, השתדלו כמה שפחות להבליט את יהדותכם. זה לא מתוך חוסר כבוד לדת חלילה, זה למען בטחונכם האישי.

• אל תסתובבו עם מסמכים מקוריים ובודאי לא עם סכומי כסף גדולים. צילומי מסמכים בהחלט יספיקו גם אם יעזור אתכם שוטר מקומי. דאגו להסתובב עם תיק נעול למניעת גבינות וכייסים.

• חשוב לוודא שיש לפחות בן אדם אחד במדינה בה אתם מסתובבים שיודע היכן אתם נמצאים. אם יצאתם לטיול בשמורת טבע או אפילו החלטתם לעשות הליכה רגלית לבית הכנסת הקרוב – יידעו על כך את הקרובים שלכם או אפילו את בעל המלון בו אתם מתאכסנים. חשוב מאוד שהם ידעו להזעיק עזרה במקרה של היעלמות שלכם.

• היזהרו שבעתיים בכל מה שקשור לאוכל ושתיה. לא בכל מדינה מותר לשתות את המים המקומיים, אלא רק מים מינרליים. מסעדות, גם אם הם כשרות למהדרין, חשוב שיתקיימו בהם כללי היגיינה בסיסיים. לצערנו זה לא קיים בכל מדינה. אכילת מאכל לא טרי – עלול להסתיים בקלות בבית חולים.

• קפדהו וחשדהו. להבדיל מישראל, כאן אתם יכולים לשאול ולברר כמעט על כל אדם, בחו"ל הישמרו מפני אנשים זרים עליהם אין לכם אפשרות לברר פרטים. אל תתפתו לעסקים מפוקפקים עם זרים, אל תסכימו ללכת אחר אדם מסויים לסמטה חשוכה. דאגו תמיד להיות עם אדם נוסף בפגישה שכזו.

והכי חשוב: שימרו על עצמכם, חיזרו בשלום ובבטחה.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח נסיעות לחו"ל כנס לאתר חברת מגדל - לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לביטוח נסיעות לחו"ל מחברת מגדל - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד