ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המועצה הדתית ירושלים: יקבלו משכורת בעוד 3 ימים?

מחלוקת סביב תקציב למועצה הדתית בירושלים, ובעיקר הזנחת הטיפול בעניין מצד משרד הדתות והעירייה, הביאה למצב בו העובדים לא קיבלו את שכרם • סגן שר האוצר: "מתחייב שהכסף יועבר"

אילוסטרציה: בחדרי חרדים
אילוסטרציה: בחדרי חרדים

במועצה הדתית בעיריית ירושלים יש חשש למשכורות העובדים בחודש הקרוב. הסיבה - הזנחת הטיפול בעניין מצד משרד הדתות ובעיקר מצד עיריית ירושלים.

תקציבים ומשכורות במועצות הדתיות מגיעים משני גופים שונים - העירייה ומשרד הדתות.

הרקע לסיפור הבא התחיל לפני כמה חודשים, כאשר חוק חדש מטעם משרד האוצר והדתות נכנס לתוקפו. תקציבי המשכורות במועצות הדתיות בארץ היו מגיעים עד לשנת 2010 מהעירייה, שהייתה מממנת 40% מהשכר וממשרד האוצר שהיה משלים את השכר בעוד 60% נוספים. כשהחוק השתנה בתחילת
השנה הנוכחית הוצרכה העירייה לשלם 75% כשהאוצר משלים את ה25% הנוספים.

כניסתו של החוק הוא זה שהביא את הבעיות לעיריית ירושלים. העירייה שהייתה באותה תקופה בקשיים כלכליים קשים החליטה להתנגד לחוק, בטענה שלעירייה אין די כסף כדי לשלם את ה75% מידי חודש. באוצר הוחלט להעביר שישה מיליון ₪ כמענק בירה (בירת מדינת ישראל), אלא
שהכסף לא הועבר, והמשכורות של שלושת החודשים האחרונים שולמו מתקציב אחר בעירייה. אלא שכעת, המשכורת הקרובה, זו שאמורה להיות משולמת בעוד 3 ימים - נמצאת בסכנה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הסכם תשלומי השכר עומדים כעת מול האוצר שלא העבירה לנו את מענק הבירה".

יו"ר המועצה הדתית, יהושע ישי, אומר היום: "בפגישה שערכתי עם ניר ברקת ועם נציגי העירייה הוחלט שיועבר הכסף לפי החוק החדש, אך העירייה מסרבת לשלם כל עוד המענק מהאוצר לא יועבר".

סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן אמר בתגובה היום למהדורה המרכזית בקול ברמה, שם נחשף הסיפור: "בשם משרד האוצר אני מתחייב שמהלילה (ד') תוך 3 ימים התקציב שהובטח מטעם משרד האוצר יועבר ישירות לעיריית ירושלים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד