י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חסידי סלונים ילכו לכלא עם שטרימל'ך

השחור שבתחזיות יתרחש בעוד כיומיים: עשרות הורים מעמנואל יילקחו לתאי הכלא, שם ירצו מאסר בן שבועיים • ההורים: "נלך לכלא בראש מורם, ושבג"ץ יסדר משפחות אומנה" • בפנים: ההחלטה הדרמטית

ההורים בבית המשפט, הבוקר.
ההורים בבית המשפט, הבוקר.



הגרוע שבחלומות השחורים של ההורים מן המגמה החסידית בעמנואל, התרחש היום, לאחר יום סוער בבית המשפט העליון, שבשיאו קראו חסידי סלונים מעמנואל "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד".

כבר במהלך הדיון נראה היה כי הדברים הולכים לקראת מסלול התנגשות. לשיא הגיעו הדברים בהתבטאויותיו הפוגעניות של השופט אדמונד לוי בגנותם של ההורים הרואים ברבם הרוחני את מורה דרכם הבלעדי, מה שהביא את החסידים לקבל עול מלכות שמים בתום הדיון, בכדי להראות קבל עולם ומלואו את נאמנותם לחוקי התורה.

עוד בנושא:

האדמו"ר מסלונים: אלך לכלא עם החסידים
ללום: "אני מצטער שהורים ילכו לכלא"
כך פרצה השירה • תיעוד בלעדי
הסכמה? ועדת רבנים עליונה • חשיפה
"שמע ישראל", החרידה הזעקה את ההיכל • וידאו ותמונות
הגרי"ש אלישיב במכתב של הרגע האחרון אל הגר"י יוסף
קול שונה: "החלטת הבג"צ פסולה"


מספר שעות לאחר הדיון, הוציאו שופטי בג"ץ את החלטתם הדרמטית, שעוד תטלטל ככל הנראה את המדינה: לפי ההחלטה, כי הורה לתלמידות בבית הספר בעמנואל, שלא יציית להחלטה להפסיק את האפליה העדתית עד מחר - ייאסר ביום חמישי לתקופה של שבועיים.

בהחלטתם כתבו השופטים, שההורים הפרו את פסק הדין, וכי הובהר בו כי ההפרדה בין המגמות מונעת מגישה עדתית ולא דתית.

עוד הוסיפו השופטים כי פסק הדין איננו כפוף או מותנה באישור של גורם חיצוני כלשהו, ובכך רומזים להורים שטענו שהרבנים הם שאמורים לאשר את פסק הדין.

"אנחנו נלך לכלא בראש מורם. אנחנו שמחים לשלם את המחיר. רבי עקיבא היה מצטער כל ימיו על פסוק זה, מתי יבוא לידי ואקיימנו", אומר נציג ההורים, אברהם לוריא, ל'בחדרי חרדים', מייד עם פרסום ההחלטה הדרמטית. "יש רק בעיה, שעל פי החוק אסור להפקיר ילדם קטנים בבית, ואם שני ההורים יישלחו לכלא - הילדים יופקרו לגורלם. אני מקווה שבית המשפט ייתן את דעתו לכך, ויסדר משפחות אומנה לילדים הקטנים".

בהחלטתם קבעו עוד השופטים, כי הורה שלא יציית עד מחר להחלטת בית המשפט ייאסר למשך שבועיים, וכי המדינה תיערך ותעשה את כל מה שנדרש לגביית הקנסות שהושתו עד כה על מרכז החינוך העצמאי ועל ההורים.

"הורה מבין אלה הכלולים ברשימה שלא יודיע לנו בכתב עד לתאריך ד' בתמוז התש"ע ועד בכלל כי יציית לכל האמור - ייאסר למשך שבועיים ימים החל מתאריך ה' בתמוז (17.6.2010), או עד למועד שבו יימסר לבית המשפט אישור בכתב כי ציית לנדרש ממנו", כתבו שופטי בג"ץ.

"המדינה תיערך ותעשה כל הנדרש לגביית הקנסות שהושתו עד הנה על המשיב 3 (החינוך העצמאי - ח.ו., י.כ), על פי האמור בחוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות", מוסיפים השופטים.

השופטים גם הורו, כי בהחלטתם אין כדי למנוע מהמדינה להמשיך ולנקוט בכל האמצעים וההליכים העומדים לרשותם על פי דין: "הננו עדיין תקווה שבישראל לא יידרשו אותם אמצעים חריפים להם נזקקו בארצות-הברית לאכיפת פסק הדין שבמסגרתו בוטלה שם בתחום החינוך הדוקטרינה של 'נפרד אבל שווה'".

גלולת המתקה קטנה שאין בפסיקה בכדי למנוע מההורים לבקש אישור למוסד פרטי לקראת שנת הלימודים הבאה.

בניסיון לרכך את ההוראה הקשה, מנסים השופטים להוכיח ידענות, וכותבים כי "בהקשר זה ראוי לציין שההורים הצהירו כי הם נמנים עם חסידות סלונים, והרי הגה"צ ציס"ע האדמו"ר מסלונים זצוק"ל קרא לספרו: נתיבות שלום, להזכיר לכל שתורת ישראל 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום'".



השתתף בהכנת הכתבה: יקי אדמקר

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 109 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד