י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הלם: 27 שנות מאסר נגזרו על שלום רובשקין

אחר הצהרים פורסם פסק דינו של ר' שלום רובשקין, המואשם בשורת עבירות חמורות: 27 שנים בפועל, שנתיים מעל בקשת התביעה • מומחים: העונש חסר פרופורציה • עצרת תפילה לזכותו בכותל

רובשקין על רקע הכלא
רובשקין על רקע הכלא



אחר הצהרים (שעון ישראל) פורסם גזר דינו של ר' שלום רובשקין, המואשם בשורת עבירות חמורות של הלבנת הון והעלמות מס, שהתרחשו בעת שניהל את מפעל הבשר הגדול בפוסטוויל.

למרות דרישת התביעה להושיב את רובשקין ל-25 שנים בכלא, החליטה השופטת לפסוק על ראשו של רובשקין 27 שנות מאסר - עונש חמור במיוחד וחסר פרופרציה בהתחשב במקרים דומים שהתרחשו בארה"ב.

עם פרסום ההחלטה, הודיעו פרקליטיו של רובשקין שיגישו ערעור. עורכי דינו הסבירו כי לא מקובל לגזור פסק דין חמור כל-כך על סוג העבירות בהן מואשם רובשקין.

רובשקין, לשעבר בעל משחטת רובשקין בפוסטוויל שבמדינת איווה, מואשם בשורת משפטים, בעקבות מלחמה שהכריזו עליו ארגונים נגד צער בעלי חיים, הלוחמים בשחיטה הכשרה. במשפט שנערך לו על העסקת קטינים מהגרים, החליט חבר המושבעים כי הוא זכאי.

משפטו של רובשקין, איש חסד נודע, מעורר עניין רב ברחבי ארצות הברית. המשפט הוביל לאחדות חסרת תקדים בין כל החוגים החרדיים בארה"ב, שקיימו עצרות תפילה כמו גם סיוע כספי ומוראלי לבני משפחתו.

היום נערכה עצרת תפילה בכותל, בהשתתפות עשרות, לקראת פסק הדין שהיה צפוי להינתן מחר. בצעד חסר תקדים, בחרה השופטת לפרסם את החלטתה כבר היום.



תפילה בכותל:












תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד