י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האבסורד: 6 מתוך 9 האימהות שייכנסו לכלא - ספרדיות • חשיפה

בשעות הצהריים הודיע הבג"ץ כי ישלח 9 אימהות לרצות עונש מאסר בכלא בעוון אפליה על רקע עדתי • בג"ץ גזען? ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה: 6 מתוכן - בנות עדות המזרח • צחוק הגורל

הדיון היום בבית המשפט. צילום: יצחק לב ארי
הדיון היום בבית המשפט. צילום: יצחק לב ארי

הדיון הבוקר בגורלן של האימהות מעמנואל, שלא התייצבו למאסר כנדרש, ומאסרן נדחה עד להחלטת בית המשפט, התקיים בדלתיים סגורות, ובמעמד האימהות, באי כוחן, החינוך העצמאי ובאי כוחו, והעותר יואב ללום ובאי כוחו, שהביאו למאסרם של האבות ודרישת המאסר לאימהות.

במהלך הדיון, הגיש עו"ד מרדכי גרין בקשה מטעם האימהות, שלא להיאסר. בקשתו נתמכה בידי גורמי הרווחה, שטענו כי מאסר האימהות עלול לגרום לילדים נזק בלתי הפיך.

עוד בנושא:
הדיון הגורלי בבג"צ • תמונות ופרוטוקול
זעזוע: אם ל-12 מעמנואל, הפילה את עוברה • בעלה יישאר בכלא
המדינה לבג"ץ: אל תפגעו בשלום הילדים!


שעות ספורות לאחר הדיון, הוציא בג"ץ את ההחלטה דלהלן:

"לאחר שעיינו בבקשות המונחות בפנינו והאזנו לטיעוני הצדדים, ולאחר שהוספנו ועיינו בעמדתם של היועץ המשפטי לממשלה, המועצה הלאומית לשלום הילד ופקידת סעד ראשית לחוק הנוער, אנו מחליטים כדלקמן:

"מאסרן של האמהות ששמותיהן מפורטים בנספח המצורף להחלטה זו, שיופקד במזכירות בית המשפט ואת פרסומו אנו אוסרים – פטורות מחובת ההתייצבות למאסר, וזאת מהטעמים שפורטו בבקשות ונתמכו על-ידי הגורמים הנזכרים בפתיח להחלטה הנוכחית.

"האימהות הנוספות, שאינן נכללות בנספח זה, יעוכב ביצוע מאסרן עד לאחר שחרור בעליהן מן הכלא, וכפי שייקבע בהמשך".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ברשימת האימהות הפטורות ממאסר, כלולות 13 נשים, שאינן יכולות להיכלא בשל היותן הרות או מניקות. כל השאר, 9 במספר, ייכלאו עם שחרור בעליהן.

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' בשעות האחרונות עולה כי 6 מתוך 9 האמהות שאמורות להיכנס לכלא בעוד כשבוע וחצי נמנות על בני עדות המזרח. רק בכדי לפשט במילים: למעלה מ60% מהעצורות המואשמות בגזענות על רקע עדתי, משתייכות דווקא לבני עדות המזרח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד