י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

20 אלף חתמו נגד שעון החורף • ומה איתכם?

ימים אחדים בטרם התקדש יום הכיפורים, ייכנס לתוקפו 'שעון החורף' • אלא שעצומה הצוברת תאוצה מציגים הסכנות הטמונות בשעון חורף מוקדם - כולל התייחסות ליום הקדוש: "הצום נמשך בכל מקרה 25 שעות, הזזת השעון רק מעבירה אותו לשעות חמות יותר לצמים" • ומה איתכם - בעד או נגד? טקבקו לנו בתגובות

תזיזו את השעון? (צילום אילוסטרציה)
תזיזו את השעון? (צילום אילוסטרציה)

בעוד כשבועיים, ימים ספורים לפני התקדש יום הכיפורים, יוזזו מחוגי השעונים בישראל שעה אחת לאחור. 'שעון החורף' יחל, למרות שהקיץ טרם הסתיים והשמש ממשיכה להכות בעוז.

תחת הכותרת "החרימו את שעון החורף", יצאה לדרכה בימים האחרונים עצומה, הקוראת לציבור האזרחים להתעלם ממועדי 'שעון החורף' ולהמשיך לנהוג בהתאם לשעון הקיץ עד לסיומה הרשמי של העונה, בסוף חודש אוקטובר.

וכך נכתב בעצומה: "הננו קוראים לאזרחי המדינה להתעלם מהזזת השעון ולהמשיך לפעול לפי שעון הקיץ. בתי ספר, עסקים, מוסדות ציבור, משפחות וכל גוף אחר, אנא המשיכו לנהוג כאילו השעון לא זז".

יוזמי העצומה מנמקים את עמדתם: "שעון החורף מקצר את זמן האיכות של הורים עם ילדיהם, מגביר את הסיכון לתאונות דרכים בגלל נהיגה נוספת בשעות החשיכה, מעוות את השעון המקומי לעומת השעונים באירופה וביתר העולם, ועולה למשק הישראלי מאות מיליוני שקלים".

כזכור, לפני חמש שנים עברה הצעת החוק שמטרתה להקל על ציבור הצמים ביום כיפור. אבל גם זה לא מרשים את יוזמי העצומה - ולא מפני שהם נגד הצום חלילה: "אפילו תירוץ עלוב זה מעוות לחלוטין, כיוון שהצום נמשך בכל מקרה 25 שעות והזזת השעון רק מעבירה אותו לשעות חמות יותר לצמים ולמתפללים".

כמעט בכל שנה בערב הזזת השעון, נשמעים קולות המתנגדים - ושום דבר לא זז.

מנסחי העצומה התייאשו מראש משינוי החוק, ולפיכך, הם מבקשים מן הציבור להצביע ברגליים - או יותר נכון בשעונים. "התעלמו מהזזת השעון ואולי סוף סוף יבינו נבחרינו שהם עובדים עבורנו ולא אנחנו עבורם", הם מבקשים.

אלא שגם יוזמי העצומה לא חלמו עד כמה היא תתפוס תאוצה: בתוך שלושה ימים חתמו מעל 20 אלף איש על העצומה.

כעת תורכם להשפיע ולהכריע. אתם מוזמנים לכתוב לנו ב'טוקבקים' מה דעתכם: בעד או נגד?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד