י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ה'בייבי' של אנשי המכס: החרמת אתרוגים ושופרות • סערה

במכס מתגאים: רק ביומיים האחרונים החרמנו בנתב"ג מאות אתרוגים ושופרות • עדות של נוסע ל'בחדרי חרדים': "כל ניסיונותיי להסביר להם שהבאתי איתי אתרוגים בודדים לבני-משפחתי - נתקלו באטימות. לא האמנתי שככה מתייחסים במדינה יהודית בערב החגים" • המאבק המשפטי ברשות שדות התעופה טרם הסתיים • ואיך זה קשור לתושבי כפר חב"ד?

על חשבון שומרי המצוות. אתרוג (צילום אילוסטרציה.: בחדרי חרדים)
על חשבון שומרי המצוות. אתרוג (צילום אילוסטרציה.: בחדרי חרדים)



בנתב"ג חזרו לפעילות מלאה, ואנשי המכס, האמונים על בדיקת מזוודותיהם של נוסעים חשודים, הגיעו לעבודה בכוחות נמרצים - על חשבונם של ציבור שומרי המצוות.

במכס מתגאים, כי לצד ההברחות השגרתיות של סיגריות, בשמים, מוצרי חשמל ובגדים, הם 'הופתעו' לגלות בימים האחרונים את 'להיט ההברחות החדש', לדבריהם.

מדובר בתשמישי קדושה בהם מחוייב כל יהודי להשתמש בחגי תשרי.

לפי נתוני המכס, רק ביומיים האחרונים נתפסו בנתב"ג במזוודותיהם של נוסעים למעלה מ-300 אתרוגים וכ-200 שופרות.

עובדי המכס צוטטו ב'NRG מעריב' מסבירים בידענות, כי הסיבה להברחה המאסיבית היא המחסור במוצרים הללו בשוק הישראלי והרצון שלשווקם. הם 'שכחו' משום מה דבר אחד - שכל יהודי מחוייב להשתמש בתשמישי קדושה אלה בחגי החודש הראשון בשנה העברית, ומאז ומתמיד, יש מי שמעדיף את הסחורה המהודרת מעבר לים.

כתב 'בחדרי חרדים' שוחח עם חיים הררי, נוסע שהגיע השבוע מצרפת לישראל - ו'נתפס' עם שלושה אתרוגים.

"כל ניסיונותיי להסביר לאנשי המכס שהבאתי איתי מצרפת אתרוגים מהודרים בודדים לבני-משפחתי ולרב שלי בארץ - לא הועילו", הוא מספר. "הם החליטו שזה ביזנס - למרות הכמות הקטנה - ולא הסכימו להחזיר לי את האתרוגים.

"לא האמנתי שככה מתייחסים במדינה יהודית בערב החגים, אבל עוגמת הנפש הזו תהיה כפרת-העוונות שלי בערב יום הכיפורים", מסכם הררי.

הפיצויים יעוכבו

ובמשרדי רשות שדות התעופה, עדיין שמח.

בקושי חלפה יממה מסיום השביתה בנתב"ג - וכבר מודיע יו"ר רשות שדות התעופה, כי הרשות היתה ונותרה היחידה שמחליטה בכל הנוגע לכספי הפנסיה של העובדים,

לדבריו, ההודעה נמסרה משום שהיו פרסומים שונים עם הפסקת השביתה, לפיהם, כביכול הועבר ניהול הכספים לנאמנות בדרך להעברתו לניהול חיצוני.

כזכור, סלע המחלוקת המרכזי בין העובדים להנהלה היה נושא השקעת כספי הפנסיה והשליטה בהם, כאשר הסיכום שגובש ונחתם אתמול קובע כי ניהול הכספים יועבר לגורם חיצוני אך ורק לאחר שיעבור במועצת רש"ת.

למרות זאת, נראה כי הודעתו של יו"ר הרשות לא תמנע מההסכם לעבור במועצת הרשות, מכיון ששבעה מתוך 15 חברי המועצה הם חברי ההסתדרות שיתמכו בהסכם, ואחרים הם מינויים מטעם שר התחבורה – החתום גם הוא על ההסכם.

עם זאת, מוקש אחד עלול לעמוד בדרכה של המועצה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחרונה פסק בית המשפט כי התושבים הסמוכים לנתב"ג, ובהם דיירי כפר חב"ד, יפוצו בחמישה מיליארד שקלים על ידי רשות שדות התעופה בעקבות רעש המטוסים הפוגע גם בערך דירותיהם.

אולם נראה כי במצב הנוכחי, כל עוד לא ישולמו הפיצויים, הרשות תהיה מנועה מלהוציא כספים לידי גורם חיצוני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד