י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נאות הפסגה: "גרמו לנו עוול. היום ב-4 מתחילים לבנות במודיעין עלית"

חברת 'נאות הפסגה' הודיעה על חידוש הבנייה של 2,400 יחידות דיור במודיעין עלית, בניגוד לצו ההקפאה • אתמול הודיעו לחברה: אינכם זכאים לפיצוי על ההקפאה • "העוול שנגרם לנו זועק לשמים, אין בדעתנו להמשיך ולשתוק"

פנחס זלצמן
פנחס זלצמן

לעיתים, כשדוחקים מישהו אל הפינה, הוא קם בחירוק שיניים וגם בועט בפראות: מזה חודשים שחברת 'נאות הפסגה', הבונה במודיעין עלית, נלחמת בגזירות הניחתות עליה. שבעה חודשים עיכבו את הבניה, בתירוצים של גדר הפרדה, ובירורים סביב הנושא. אחר-כך הגיעה גזירת ההקפאה ועצרה כליל את עבודת הדחפורים.

החלטת הממשלה על פיצוי נפגעי ההקפאה החזירה את הצבע ללחייהם של מנהלי החברה, שסברו כי מישהו שם למעלה התעשת. אבל אז הגיעו הדיונים מורטי העצבים, ובסופם ההחלטה, ששוגרה לפתחם ביום האתמול: הם אינם זכאים לפיצוי.

הזעם הוציא אותם אל השטח, ותוך החלטה נחושה הודיעו לפועלים: היום בארבע אחר הצהריים מתחילים לעבוד, כשבוע לפני תום מועד ההקפאה הרשמי.

ומה אם יבואו כוחות הביטחון ויפנו? - בחברה ערוכים לכל תרחיש, גם הקשה ביותר.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, אמיר זקן, הוא מדגיש תחילה את עובדת היותם שומרי חוק, לעומת קבוצות בניה אחרות שביצעו עבודות תחת אפה של 'משטרת ההקפאה'.

"בחודש יולי 2006 קיבלנו היתר בניה לביצוע עבודות עפר ובניה לכל המתחם שלנו בשכונת 'נאות הפסגה' שבקרית ספר, 560 דונם, כשההיתר בתוקף ל-3 שנים. בטרם הסתיים התוקף נכנס לתוקף צו ההקפאה, כך שנבצר מאיתנו להאריך את תוקף האישור.

"עכשיו, בבואנו לבקש פיצוי על הנזקים שנגרמו לנו, הודיעה לנו הוועדה שההיתר שלנו כבר לא בתוקף... הרי ברור לכל שאילולי ההקפאה היינו מקבלים הארכה אוטומטית של הרישיון. נאות הפסגה נפלה בין הכסאות בגלל היושר שלה, בגלל שהיא כיבדה את כל ההחלטות ולא ניסתה להפר אותן. בניגוד לאחרים, בין לילה השתקנו את כל המכונות שלנו וזזנו מהשטח. עכשיו, כשהעוול שנגרם לנו זועק לשמים, אין בדעתנו להמשיך ולשתוק.

"הצווים להקפאת העבודות נמצאים עדיין חתומים וסגורים על שולחנו של ראש העיר ולא הועברו ליזמים השונים. גם אלינו לא. לדעתי זה נובע מכך שראש העיר אינו מכיר בלגיטימיות של הצווים הללו".

עם יו"ר החברה, פנחס זלצמן, שוחחנו כשהוא בקישינב שבמולדובה, שם הוא פעיל בעסקי בניה נוספים. "ההחלטה קשה, התעלמות הממסד זועקת לשמים", הוא מוחה באוזננו.

לדעתו, רוב הכסף שהופקד לתוכנית הפיצוי כבר אזל בקופה. "קיבלו אותו העיריות שקבלו על כך שלא הכניסו לכיסן כסף מאגרות הבניה. ככה 'קנו' אותם ושומרים על שקט מהזירה שלהם. ואנחנו, שהיינו הנפגעים הקשים ביותר, קופחנו ולא בפעם הראשונה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד