י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האיש שמסעיר את המדינה מדבר: "אני נמצא בשליחות" • ראיון מרתק

טוביה לוסקין, חסיד חב"ד, מסעיר בשבועות האחרונים את המדינה כולה • תגליות הנפט באתר מגד 5 זוכות לסיקור חסר-תקדים באמצעי התקשורת, ולראשונה הוא פותח את סגור ליבו, ואומר בראיון ל'מעריב': "אני לא איש עסקים. אני כאן בגלל הרב'ה מחב"ד" • לקרוא ולהתחזק

טוביה לוסקין. לא עושה לופט גישעפט
טוביה לוסקין. לא עושה לופט גישעפט

בשוק הכלכלה לא זכורה שנים רבות חברה שהייתה שותפה לחיפושי נפט והצליחה לעורר רעש תקשורתי כה גדול כמו גם להפריח תקוות באנשים שהמרחק בניהם ובין הבורסה היה, עד לפני מספר חודשים, רחוק מזרח ממערב.

ר' טוביה לוסקין, האיש העומד מאחורי שותפות חיפושי הנפט 'גבעות עולם', מדבר בהרחבה על פעילות החברה, הדיבורים על הנפילה והעלייה הגדולה, ועל השליחות הגדולה לשמה הוא נמצא בעיסקי הנפט.

בראיון שקיים עמו מוסף 'עסקים' של עיתון 'מעריב', לוסקין אינו מציג עצמו כאיש עסקים, והוא מדבר על השליחות במסגרתה הוא פועל. "המעבר לישראל לא היה בשום פנים ואופן החלטה מקצועית נורמלית. אני לא יזם מטבעי. לראיה, כשהגעתי לכאן הצעתי את הפרויקט שלי לכל מי שיכול היה לקחת אותו. אני לא איש עסקים. אם הייתי יזם עסקי, הייתי עושה 'לופט גשעפט' בשדות הנפט של אינדונזיה. אני רואה במה שאני עושה שליחות".

בכתבה מסופר על לוסקין: בראשית שנות ה-80, במהלך נדודיו בעקבות הנפט, הגיע לוסקין לאינדונזיה ולאוסטרליה, שם חזר בתשובה והפך לחסיד חב"ד. אז הגיע המפנה הגדול בחייו. בדיוק לפני 24 שנה, בחג סוכות, התעכבו עיניו של לוסקין על הפסוק 'מראש הררי קדם ממגד גבעות עולם' - ונדמה היה לו שהכתוב קורא לו לתור אחר הנוזל השחור בארץ הקודש".

בנוסף הוא מספר על פנייתו אל הרבי מליובאוויטש זצוק"ל, בשאלה על חיפוש הנפט:

כדי לתקף את האינטואיציה האמונית בעבודה גיאולוגית, הגיע לוסקין ב-1988 לישראל ורכש מאגר נתונים גיאולוגי שיאפשר לו לתור אחר מאגר נפט באדמות הארץ. לאחר שאוששו חשדותיו ונמצא האתר המתאים, הוא כתב איגרת לרבי מלובביץ' ובה ציין בפניו את הנאמר בפסוק והוסיף כי במילים המעטות הללו מצוי למעשה כל מה שגיאולוג צריך: הרים קדומים, שהם הרי שכבות קרקע ששקעו ואוצרות בחובן מגד כל טוב. 'הרבי אמר שיהיו חדשות טובות - אז ארזתי את המשפחה ועליתי לישראל'.

כשהוא עוזב מאחוריו קריירה בינלאומית מצליחה וללא הבטחת עבודה או הון משמעותי, הגיע לוסקין לארץ ובידיו אך ורק ברכתו של הרב ותצריף הנתונים הגיאולוגיים, אשר הצביע על הפוטנציאל בחלקת אדמה המצויה בקרבת ראש העין.

כצעד ראשון נדד לוסקין בין חברות הנפט שפעלו באותה תקופה והציג בפניהן את התיאוריה הגיאולוגית שלו. אך הוא נדחה על-ידי כל אחת מהחברות. "היחיד שהסכים איתי היה פרופ' גדליה גבירצמן, שהופתע לגלות כיצד בזמן כה קצר הגעתי למסקנה גיאולוגית שאליה הוא הגיע רק לאחר חיים שלמים. הסברתי לו שזה פשוט - מצאתי את זה בחומש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד