י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תמי יוצאת למסע של טיפוח

רגע לפני שאתן יוצאות אל חנות הקוסמטיקה, עומדות בין הסטנדים השונים ותוהות במה לבחור, מגישה תמי גיל צרור עצות, סקירת מוצרים וגם טיפים • שקר החן, אבל אם כבר החלטתן להשקיע בו - חשוב לעשות זאת נכון • והפעם: בשביל מה צריך דיילת?

איפור של 'גייד'
איפור של 'גייד'

תחושת הבלבול מוכרת לכולנו. אנחנו עומדות מול הסטנדים המפוארים של חברות הקוסמטיקה השונות ומנסות לקבל החלטות: קרם טוב, תכשיר איפור אמיד - אבל במה בוחרים?

יש כמה סוגים של צרכניות. יש המחפשות את המחיר 'הטוב', הולכות אחר המבצעים, ופחות חשובה להן האיכות או המותג. אחרות מוכנות להשקיע, אבל מבולבלות לנוכח השפע וריבוי ההיצע.

כאן נכנסות לתמונה דיילות המכירות, האמורות לשרת אותנו נאמנה ולעשות לנו סדר בבלגן. הן אמורות לדעת לאבחן את עורנו, להמליץ על צבעי איפור ההולמים את המראה הכללי שלנו, וללמד אותנו לשחות בים הבלתי מוכר.

אז זהו, שלא תמיד זה עובד ככה.

למי שלא יודעת: רוב הסוכנות פועלות מטעם חברה ספציפית, ומקבלות אחוזים עבור כל מוצר אותו הצליחו למכור לנו. אם מדובר בסוכנת של קרליין, רק לדוגמה, היא תעשה הכול כדי למכור לנו מוצר של החברה 'שלה'. עד כאן, הכול בסדר. מה חשובה הפירמה אם אנחנו ממילא לא נעולות על כזו או אחרת?

אלא שאל קו התפר הזה נכנסים המקרים השונים בהם לפירמה 'שלה' אין קרם המתאים לגמרי לסוג עורי/אין צבע ליפסטיק התואם את הפנים שלי וכך הלאה, וכך הלאה. הסוכנת צריכה להיות מאוד ישרה כדי להודות ש"אין לי במלאי" ו"תחפשי בסטנדים של המתחרים".

למה שתעשה את זה, אם אמירה כזו נוטלת מכיסה את האחוזים המובטחים לה?!

למזלנו, לאחרונה יש מגמה כללית בשוק, הכוללת צמצום של מערך הדיילות. לא כל חברה יכולה להרשות לעצמה להעמיד דיילת בכל נקודת מכירה. זה רע לנו, מצד אחד, כי לא פעם אנחנו תוהות מול מלאי עצום, אבל טוב לנו, מצד שני, כי אולי עדיף שנקרא בעצמנו את האותיות הקטנות שעל כל מוצר/נבחן במו ידינו את הגוונים ואת מידת התאמתם.

ובכלל, מי אמר שהדיילת מבינה יותר מאתנו? היא אינה קוסמטיקאית מוסמכת, וככזו אינה מבינה לגמרי בסוגים של עור. היא אפילו לא תמיד מאפרת מקצועית כדי לספר לנו מה מתאים לנו, כמה ולמה.

היא אמנם עברה קורס הכשרה מזורז בחברה ממנה נשלחה הנה, אבל רובו של הקורס עסק ב'איך למכור, מה למכור וכמה למכור'. מעת לעת נשלחים לה גם מסרים משתנים מאת מנהלי החברה, ובהן העדפות שונות כמו "השבוע כדאי שתמכרי את..." או "נתקענו עם מלאי ענק של...כדאי שתמליצי ללקוחות".

אז רגע לפני שאת מתייעצת במרץ עם הדיילת ה'מבינה' וה'כל יודעת', כדאי שתיעזרי גם בכישורים של עצמך, תבדקי, תבחני, תשווי מחירים ורק אז תקני. הדיילת שניסתה למכור לך דווקא את "המוצר שלנו, המהמם" אולי תתאכזב מעט, אבל את תצאי מורווחת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד