י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תמי גיל אוספת מתכונים מנצחים • והפעם: מרק עגבניות בטעם של עוד

את מרק העגבניות הזה אהבה החמות, ובזכותו, כך סבורה תרצה, ששלחה לנו את המתכון, הביקור הצליח מעל ומעבר למשוער. "אם החמות שלכן עומדת להגיע גם אליכן לביקור, קחו את המרשם, ולא תתחרטו" • סיפור ומתכון

תמי גיל אוספת מתכונים מנצחים  • והפעם: מרק עגבניות בטעם של עוד



אל תיבת המייל שלי נחת במפתיע מתכון, פרי עטה של אחת הגולשות.

המתכון, כמו גם הסיפור שנילווה אליו מצא חן בעיני, והחלטתי להביאו בפניכן, כמות שהוא. גם את הסיפור.

אפרופו מתכון, הוא עשה לי חשק לפנות אליכן, הגולשות, ולבקש מכן להרים את הכפפה: כל מי שיש לה מתכון מנצח (אתם יודעים, זה שהיא רצה להפיק אותו רגע לפני שהחמות נוחתת...), מוזמנת לשגר אותו אל תיבת המייל שלי. רצוי יחד עם סיפור. הכנת אותו פעם והתפשלת? אורחים בלתי שגרתיים טעמו ממנו ומאז אינם מפסיקים לדבר על כישורי הבישול שלך? – אנחנו רוצות לקרוא על זה...

ובכן, זהו סיפורה של תרצה:

שנה חלפה מאז שנשאתי לבעלי היקר, ועדיין לא הגיעה חמותי לביקור. שבנו והזמנו אותה, אפילו התחננו, אך היא בשלה: לא רוצה להפריע.

מה פתאום להפריע? - לא הבנתי.

"את לא יודעת מה זה חמות מנדג'זת", אמרה לי חברה טובה, ומפאת הלכות לשון הרע לא פירטה. מן הסתם נכוותה עם חמות שכזו. אבל החמות שלי, אשה נימוסית וחביבה, שהצליחה לכבוש אותי מהשניה הראשונה, איך היא חושבת שהיא יכולה להפריע? כל-כך רציתי שנשב סתם ככה, כמו שתי חברות, על כוס קפה, להראות לה את המתנות מהחתונה, אלו שאותן ארזנו חזרה, מחכים לשעת כושר להעניק אותן למישהו אחר...וסתם ככה להשוויץ עם הניקיון שלי.

טוב, בסופו של דבר המאמצים שלנו נשאו פרי, ויום אחד היא הגיעה, יחד עם חמי. הברקתי את הבית, העמדתי כל חפץ בדיוק רב במקומו, ו...הכנתי את סיר המרק הכל-כך אהוב עלי. זהו סיר המרק אותו הכנתי פעמים כה רבות בבית אימי, בכל פעם שבו אורח חשוב הודיע שהוא "רק קופץ לביקור קצר".

הביקור הצליח, מעל ומעבר. החם והחמות נהנו "עד הגג", כפי שסיכמו את האירוע, ואני בטוחה שגם העריכו את כישורי כעקרת בית גם נקיה, גם מבשלת טוב.

אז אם החמות שלכן עומדת להגיע גם אליכן לביקור, קחו את המרשם, ולא תתחרטו. ו...עוד משהו קטן לסיום. במחשבה שניה, אולי צדקה חמותי כשהיססה להגיע. ואם הייתה מגיעה במפתיע, מפתיעה שוב ושוב ושוב ושוב, האם גם אז הייתי כל-כך נלהבת מהביקורים שלה? האם גם אז הייתי מצליחה להיות מוכנה ב'היכון הכן ו...הברק'? אומרים עליה שהיא פקחית, אז כנראה יש בזה משהו. חמות טובה, כך אומרות חברותי, היא חמות המגיעה לביקור כמו החמה... פעם בהרבה שנים.

החומרים:

1 בצל גדול
4 כפות שמן
3 עגבניות בשלות (קוביות)
חצי כוס אורז
6 כוסות מים רותחים
קופסת רסק עגבניות קטנה (2 כפות)
כף אבקת מרק בטעם עוף
רבע כפית פלפל שחור
חצי כפית אבקת שום
כפית סוכר
כפית מלח


אופן ההכנה:

לאדות את הבצל עם השמן
להוסיף עגבניות ולהמתין 3 דקות
להוסיף אורז ולבחוש מעט
להוסיף מים רותחים
לשים את שאר החומרים, לבשל כמחצית השעה

בתיאבון!

יש לכן מתכון מנצח? יש מאחורי גם סיפור יפה? נא שלחו לתיבת המייל שלי: [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד