י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אמריקה: 'סיכון גבוה' למשבר כלכלי נוסף

קרן המטבע הבינלאומית לא מסתפקת בכותרות' אלא מביאה גם נתונים: הבנקים בעולם עלולים לאבד 4 טריליון (!) דולר בשנתיים הקרובות - כמעט כפול מהסכום שנמחק במשבר האחרון שטרם הסתיים

בנק (צילום אילוסטרציה)
בנק (צילום אילוסטרציה)

קרן המטבע הבינלאומית פרסמה אתמול (ג') את דו"ח היציבות הפיננסית הגלובאלית.

על-פי הדו"ח, מערכת הבנקאות העולמית ממשיכה ליטול סיכוני מימון ברמה גבוהה ולא לומדת מהמשבר הכלכלי האחרון בארה"ב. המשמעות היא, כי בשנתיים הקרובות יצטרכו הבנקים בעולם לממן החזרי חוב בעלות הקרובה לארבעה טריליון (!) דולרים.

כפתרון חלקי, ממליצה הקרן לבעלי החוב המרכזיים של הבנקים, כמו הממשלות ומערכת הבנקאות המרכזית שלהם, לנהוג עם הבנקים הקטנים בתבונה יתרה ולהתחשב בהם באופן גביית החוב.

הקרן גם חישבה כי כרבע מהחוב הגלובלי שנוצר במשבר הגדול לפני שנתיים, עדיין לא התקזז ממאזני הבנקים. מדובר בכ-550 מליארד דולר מתוך סך כולל של 2.2 טריליון דולר שנמחקו במשבר.

למרות הצניחה העצומה בביקוש ובמחירי הדיור בארה"ב ולמרות שנדמה כי משבר ה'סאב פריים' מאחורינו, מגלה הדו"ח כי טרם הובטח השוק האמריקאי וכי הוא נמצא עדיין בסיכון גבוה, ואין לשלול מצב של משבר נוסף על אותו רקע.

במצב של משבר נוסף, טוענת הקרן כי כמו בפעם הקודמת, יפגעו בעיקר הבנקים הקטנים והבינוניים, אם כי בסופו של דבר עלול הדבר לפגוע במערכת כולה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד