י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אנחנו 'מובילים': אחוז העניים הגבוה ביותר - בישראל

בדו"ח מיוחד שהונפק לרגל יום המלחמה בעוני - מתברר כי ישראל נמצאת בשפל, והיא 'מובילה' את אחוז העניים בעולם המערבי • אחוז העניים גדול במיוחד בקרב קשישים וילדים, אה.. גם המצב הבריאותי והתזונתי לא משהו

בית תמחוי. צילום ארכיון
בית תמחוי. צילום ארכיון

'לכבוד' היום הבינלאומי למלחמה בעוני, מנפיקה הלמ"ס דו"ח מיוחד המסקר את מצב החברה בישראל, הדו"ח מבוסס על הסקר החברתי של הלמ"ס מהשנים 2007-2008, והוא משווה את הנתונים לפי האיחוד האירופי.

הנתון הבולט כבר בפתיחת הסקר מצביע על כך ש29% מהאוכלוסייה בישראל נמצאת בסיכון לעוני, לעומת ממוצע של 16% בלבד במדינות האיחוד האירופי, הפערים גדלים כאשר מדובר בקשישים וילדים, 33% מהקשישים ו38% מהילדים בישראל נמצאים בקבוצת הסיכון לעוני, לעומת 20% ו19% בהתאמה במדינות האיחוד, בכל התחומים האלה השיגה ישראל את התוצאה הגבוהה ביותר.

למרות זאת, כיף לנו, 86% מהישראלים בני 20 ומעלה היו מרוצים מחייהם בשנת 2008, לעומת ממוצע של 77% בלבד במדינות האיחוד [שיא שלילי נרשם בפורטוגל עם כ50% ובאיטליה ויוון עם 60% בלבד המרוצים מחייהם], ואנחנו גם אופטימיים – 57% מהישראלים סבורים כי חייהם ישתפרו בשנים הקרובות לעומת 32% בלבד באיחוד [גם כאן, פורטוגל במקום האחרון עם 15% בלבד, ואחריה גרמניה עם 20%].

21% מתושבי ישראל דיווחו בשנת 2007 כי ויתרו על מוצרי מזון בגלל מחסור כלכלי, בחלוקה למגזרים מדובר ב15% במגזר היהודי, לעומת שיעור עצום של 50% במגזר הערבי, ובכל מקרה הרבה מעבר לממוצע האירופי שעומד על 11%.

גם הבריאות לא משהו, 20% מהישראלים הגדירו את מצבם הבריאותי כ'לא טוב' לעומת 8% בלבד בממוצע האירופי.

מסתבר שגם בפערים בחברה אנחנו מובילים, עם פער של פי 7.5 בהכנסות של החמישון העליון לעומת החמישון התחתון, התוצאה הגבוהה ביותר במדינות האיחוד, יצויין, כי ישראל רשמה בתחום זה 'התקדמות' כאשר בשנת 2000 עמד הפער רק על פי 6.5.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד