י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עמותות היזהרו: מנהל עמותה יהיה חייב לשלם חובותיה

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע בהחלטה תקדימית בשבוע שעבר: מנהל עמותה שניהל אותה שלא כדין יהיה חייב בחובותיה • התובע: אני מקווה שהיום הפיקוח על העמותות הדוק יותר

פעילות חסד (למצולמים אין כל קשר לידיעה)
פעילות חסד (למצולמים אין כל קשר לידיעה)

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע בהחלטה תקדימית בשבוע שעבר כי מנהל עמותה שניהל אותה שלא כדין יהיה חייב בחובותיה.

ההחלטה ניתנה בנוגע לחרדי שניהל ארבע עמותות (עמותת יעלה ויבוא, עמותת מדרשת ישראל, עמותת נר רפאלי ועמותת עמודי אור). עו"ד אמיר שושני, ממשרד אמיר שושני, ששימש כמפרק העמותות, תבע כי המנהל ישיב כספים בעקבות ביקורת של רשם העמותות ומשרד הדתות.

מדו"ח של החשב הכללי שבוצע בעמותות עולה כי הן דיווחו דיווחים כוזבים בדבר מספר תלמידיהן. בנוסף, בדיקת רו"ח גילתה ליקויים חמורים בתפקוד העמותות וברישום בספרים. בבדיקה נוספת, עלה חשד לזיוף חתימות ומסמכים, לביצוע פעולות חשבוניות שלא כחוק, וחברי ועד נתגלו כ"אנשי קש".

בפסק הדין קבע בית המשפט המחוזי, כי "יש לחייב את המשיב בהשבת כל הסכומים שנלקחו מן העמותות או של כספים שהיו אמורים להיות מוחזרים להן".

עורך דין שושני: "זו הפעם הראשונה שבה משרד החינוך זוכה בפסק דין שמחייב מנהל עמותה שפעל שלא כדין להחזיר את חובות העמותה. בית המשפט היה ער לכך שהפיקוח על התנהלות העמותות בשנים עברו היה בעייתי מאוד, ובמקרה הזה ניתן היה להוכיח את אי הסדרים ולכן הוא חויב לשלם כספים. אני מקווה שהיום הפיקוח על העמותות הדוק יותר, שכן מדובר במפורש בכספי ציבור שנשדדים מהמדינה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד