י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מהיום לא פשוט למצוא נפט

חיפושי גז ונפט הפכו לטרנד, ובמשרד התשתיות החליטו להקשיח עמדות • העסקאות הקיימות כבר הוקפאו - ואתמול הוכרז על שורה של כללים חדשים • שר התשתית: "מטרתנו לעודד את הפעילות"

למנוע קומבינות. שר התשתיות עוזי לנדאו
למנוע קומבינות. שר התשתיות עוזי לנדאו

לאחרונה אנו עדים לטרנד חדש: חברות רבות עלו על הגל והצטרפו לחיפושי גז ונפט. זה לא מוצא חן בעיני משרד התשתיות שקבע אתמול (ד') כללים נוקשים שיגבילו את הסחר-מכר בתחום. לטענת המשרד, הכללים אמורים לסייע למחפשים.

במשרד התשתיות מבהירים, כי העברת זכות אינה אפשרית בשום אופן בלא אישור מוקדם מהמשרד. ההדגשה באה בעקבות סדרת עסקאות בהן הועברה השליטה בחברה בעלת הזיכיון, בכדי לעקוף את הצורך הכרוך לקבלת האישור להעברת הזכויות עצמן.

שנית, מדגישים במשרד, שגם במקרה בו תוגש בקשה להעברת הזכויות היא תיבחן לפי סדרת פרמטרים נוקשים, ורק במקרים חריגים שיענו על כל הדרישות תותר ההעברה.

הפרמטרים הם: עמידה של הלקוח בכל הדרישות הבסיסיות למתן זיכיון, היתרון בהעברת הזיכיון מהמחזיק הקיים למשנהו, היתרון בהעברה ללקוח על פני השבת הזכות למדינה, חוסן כלכלי של הלקוח, שיקולי ביטחון, יחסי חוץ וטובת המדינה.

בנוסף, ינתן דגש על משך הזמן, הן ביחס לזמן שכבר עבר, כאשר רשיון שטרם עברה עליו שנה לא יוכל להמכר, אלא באם הזוכה כבר השקיע כ-25% מערך ההשקעה המשוערת, והן ביחס לעתיד, כאשר רישיון שנותר לו פחות מחצי שנה לא יוכל לעבור.

תנאי נוסף שנועד למנוע 'קומבינות' למיניהם, קובע כי התמורה שתינתן בעבור הזכיון אמורה להיות שוות ערך להשקעה שכבר נעשתה.

שר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו ניסה להרגיע את מחפשי מקורות האנרגיה: "כללי המדיניות שאנו מפרסמים היום מטרתם לעודד ולקדם את הפעילות בתחום חיפושי הגז והנפט בישראל, מדובר בתחום בעל פוטנציאל גדול לעתיד המדינה ולפיתוח התשתיות שלה, ואזרחי ישראל יהיו הראשונים ליהנות מפירות ההשקעה.

"מדינת ישראל זקוקה לכוחות הטובים ביותר בתחום על מנת להביא למיצוי מיידי של הפוטנציאל הטומן שינוי חיובי במצבה הגיאופוליטי של ישראל כבר בשנים הקרובות. משרד התשתיות הלאומיות מבצע את הפעולות הנדרשות ונערך לצמיחה הצפויה בעקבות הגילויים", דברי השר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד