י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לא רק מורה! • ערוץ לאישה החרדית מגיש: אפשרויות תעסוקה

מחפשות רעיונות למסלולי לימוד ואפשרויות תעסוקה המתאימים לאישה החרדית? ערוץ 'לאישה החרדית' מרים את הכפפה • והפעם: קורס קריאייטיב וקופירייטינג במכללת ACC של תרצה גרנות • כתבה ראשונה בסדרה

לא רק מורה! • ערוץ לאישה החרדית מגיש: אפשרויות תעסוקה



זה שנים שמשרות ההוראה הפכו ל'פקק' שמאחורי בקבוק מלא וגדוש. גם משרות לתפקיד המיוחל של גננת בישראל לא קל למצוא. בתקופות בהן אני הייתי תלמידה לא לימדו בסמינרים דבר מלבד 'מורה או גננת'. למרבה השמחה הזמנים הללו חלפו זה מכבר, וכיום כל סמינר המכבד את עצמו מציע לתלמידותיו מגוון של מסלולים.

ובכל זאת, לא פעם קורה שתלמידה חלמה במשך שנים על "להיות מורה", וכשהתעוררה, מצאה עצמה מטופלת בילדים, וכמובן בלי משרה. אז מה עושים? ובכן, אל קו התפר הזה נכנסים בתי הספר המקצועיים, המציעים מעת לעת רעיונות למסלולים ומגוון אפשרויות לימודים.

במסגרת מדור זה נשמח לסקור את האפשרויות השונות ללימודים נפרדים לנשים, כמו גם את אפשרויות התעסוקה. אז אם יש לכן מידע על מסלול לימודים מעניין או על מקום עבודה המעסיק נשים (בתנאים טובים בלבד, אנו לא ניתן יד לפרסום מקומות בהם עושקים את המועסקות!), נשמח לשמוע על כך.

והפעם: קריאייטיב וקופירייטינג (או במילים פשוטות שכל אחת מאתנו תוכל להבין: פרסום)!

ו...גם פרסום לאינטרנט

אין ספק שתרצה גרנות, שנפטרה לפני מספר חודשים, הייתה מותג בתחום הפרסום. לפני כ-6 שנים החליטה להרים את הכפפה וללמד בבית הספר שלה, ACC, קורסים לחרדים. בדקה את השוק, ערכה את ההתאמות הנדרשות, והקבוצה הראשונה יצאה לדרך.

בבית הספר 'שלה' התקיים סיום לאחד מהקורסים לנשים, ופגשתי שם רבים ורבות מוותיקי בית הספר. ביניהם גם פנים מוכרות של אישים המועסקים במשרדי פרסום יוקרתיים ואשר הפכו בעצמם ל'מותג' בתחום...

אז רגע אחרי שהסתיים מחזור נוסף ומתחיל לו עוד אחד, התכנסו כל בכירי עולם הפרסום לערב חלוקת תעודות.

מייקל אמיר, שפתח את האירוע, דיבר בעצב על תרצה, שאינה עוד, ועל הנחישות להמשיך הלאה בדרכה. בהמשך הועבר השרביט לבנות הקורס המסיים, שהכינו עבודת גמר מפוארת, חייבים להודות.

היו שם שתי קבוצות, כל אחת מהן עבדה על נושא שווה: שיווק מכשירי שמיעה. כל קבוצה בחרה את המתנדבת שלה, שתספר על התובנות שהגיעו אליהן ותציג את התוצאות. כל אחת מהן עשתה זאת בצורה מרשימה, כשבסופו של התהליך חושפת כל קבוצה את מוצרי הגמר שלה: פרסום לעיתונות הכתובה, פרסום לרדיו ו...גם פרסום לאינטרנט.

"הופה, אז היום לומדים גם על פרסום לאינטרנט", לחשתי לאחד מבכירי עולם הפרסום, שנכח במקום.

"הקדמה עושה את שלה", הנהן בראשו. עד לפני שנתיים במשרדי הפרסום החרדיים בקושי ידעו אתר ממוחשב מהו, ומי דיבר בכלל על פרסום באינטרנט?

הקשר בין מראה למכשיר שמיעה

יצאנו משם עם שלל מוצרי גימיק חמודים כמו פעמון מצלצל ועליו שם חברת מכשירי השמיעה, עוגית אפויה שבתוכה היה חבוי ניר אפיה מגולגל ודקיק שהכיל מסרים מרשימים ועוד חבילה נפוחה שנפתחה, ניר אחר ניר (אתם מכירים את זה...) אבל כשכבר חשבנו שמדובר רק בצרור ניירות התגלתה לה בפנים מראה.

ואל תשאלו אותי על הקשר בין המראה למכשיר השמיעה, זה היה מאוד מוסבר ומפורט, אבל כפי הנראה הסבירו את זה בדיוק בשנייה בה הייתי עסוקה במחשבה 'מי מבין המסיימות העומדות בפני עתידה להפוך לעובדת במשרד פרסום חרדי, כזו שאיתה ייצא לי לשוחח שוב ושוב במהלך השנים הקרובות?'. המרתי על אחת או שנים, אבל לא אגלה את שמן.

אז אם יש לכן כמה לירות כדי להשקיע בלימודים, מדובר בקורס מעניין מאוד, שבסיומו, אם יתמזל מזלכן ותתקבלנה לעבוד במשרד פרסום כזה או אחר (אפשר להתחיל כמחלקת תה, מתקדמים מהר מאוד...), תשכחו מהחלום של "להיות מורה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד