י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לכבודה של תורה • ירושלים חגגה עם משפחת אליטוב

הצמרת הפוליטית החרדית, לצד חשובי הרבנים והעסקנים, הגיעו לכבד את חבר מועצת הרבנות הראשית, הרב שמעון אליטוב, שהכניס ס"ת לזכר אמו המנוחה ע"ה • גלריה

ריקודי השמחה ברחובה של עיר. צילום: ישראל ברדוגו
ריקודי השמחה ברחובה של עיר. צילום: ישראל ברדוגו

מי שלא ראה את התהלוכה הססגונית שצעדה בחוצות שיכון חב"ד בירושלים ביום חמישי האחרון – לא ראה שמחה כה מאוחדת וכה רבת-גוונים וזרמים מימיו.

היתה זו שמחה של מצווה, לכבוד סיום כתיבת והכנסת ספר תורה מהודר שנתרם על ידי הגאון החסיד רבי שמעון אליטוב, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, רב יישובי מטה בנימין ומחשובי רבני חב"ד בירושלים.

בתהלוכה שיצאה מביתו של הרב אליטוב, צעדו אלפי בני ישיבות, חסידיות וליטאיות, וביניהן: תלמידי ישיבת 'כוכב מיעקב – טשעבין' לצד תלמידי ישיבת פוניבז' לצעירים, וכמובן, תלמידי ישיבת 'תורת אמת' בירושלים, לצד תלמידי ישיבת 'עוז מאיר – חב"ד', העומדת בראשותו של מכניס ספר התורה, הגר"ש אליטוב. כולם רקדו שכם אחד, כתף לצד כתף, לכבודה של תורה.

שעה ארוכה צעדו ההמונים לאורך התוואי שמביתו של הגר"ש אליטוב עד לבית הכנסת המרכזי בשיכון חב"ד, המהווה מגדלור של תורה ותפילה לכל הסביבה. אלפי ילדי ירושלים מעשרות תלמודי תורה וממגוון רחב של זרמים וחוגים, צעדו לפני החופה אשר בתוכה הובל ספר התורה בהמון חוגג, כאשר לפידים בידיהם.

בין הדמויות שהשתתפו במעמד כתיבת האותיות בביתו של הגר"ש אליטוב, ניתן היה לראות את כל חברי בית-דין רבני חב"ד בארה"ק, רבני קהילות חב"ד בירושלים, כמו גם גאוני יהדות ספרד – ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי שלום כהן, ראש ישיבת המקובלים 'השלום' הרה"צ רבי דוד בצרי, ורבניה הליטאיים של שכונת עזרת תורה - הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג, חבר בית הדין הרבני הגדול, הגאון ר' אברהם גרבוז, רב בית המדרש פוניבז' בשכונה, הגאון ר' משה מן, נשיא תנועת 'תודעה' של 'דגל התורה' לצד תלמידי חכמים, דיינים, שרים ואישי ציבור.

בתום מעמד סיום כתיבתו של ספר התורה שהתמשך שעות אחדות, יצאה התהלוכה בקול מצהלות והמון חוגג, כאשר בין ההמונים המכרכרים ומפזזים בכל עוז לכבוד התורה ניתן לזהות את הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגר"ש עמאר, שר הפנים אלי ישי, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר סיעת יהדות התורה מנחם אליעזר מוזס, ועוד אישי ציבור רבים.

שעה ארוכה עמד כוכב הזמר החסידי העולמי, ליפא שמלצר, והקפיץ בקולו המשלהב את ההמונים שנדחסו לתוך ההיכל המרכזי שבבית הכנסת בשיכון חב"ד, שם נערכו ההקפות לכבוד ספר התורה, כמנהג רבותינו נשיאנו. את ההקפות עצמן הנחה בנו של מכניס ספר התורה, העיתונאי יוסי אליטוב, עורך 'חדשות משפחה' וחבר מועצת 'הרשות השנייה'.

לאחר מעמד ההקפות, התכנס ציבור מצומצם של בני משפחה וראשי קהילות אל אולם סמוך, כדי לחגוג בסעודת מצווה לגמרה של תורה. במהלך הסעודה הועלתה על נס דמותה של הרבנית שושנה אליטוב ע"ה, שלזכרה ולשמה נתרם ספר התורה. הגר"ש אליטוב היטיב לבטא את התרגשותו הרבה, על אשר זכה לקיים את מצוות 'ועתה כתבו לכם' בהידור רב, על פי כללי האדמו"ר הזקן, בעל התניא והשולחן ערוך.

את סעודת המצווה הנחה בטוב טעם הרב שמואל וייספיש, יד ימינו של הגר"ש אליטוב, מנהל ישיבת 'עוז מאיר – חב"ד' ומזכיר ועדת התפוצות ברבנות הראשית לישראל.

ספר התורה שהוכנס ברוב פאר ונתרם לזכר נשמת אמו של הגר"ש אליטוב, הרבנית שושנה ובני המשפחה, הינו נדיר בהידורו. שלוש שנים ארכה כתיבתו המורכבת והמהודרת, בכתב אדמו"ר הזקן.


















































































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד