י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לראשונה: אוהל אדמו"רי ויז'ניץ פורק מקירותיו

אוהל אדמו"רי בית ויז'ניץ פורק מקירותיו לקראת היארצייט הראשון של בעל ה'ישועות משה' זצ"ל, שיחול בשבת הקרובה • במקום יוקמו רמפות לגברים ולנשים

אוהל ויז'ניץ אתמול בלילה. צילום: עוזי ברק
אוהל ויז'ניץ אתמול בלילה. צילום: עוזי ברק

לראשונה מזה עשרות שנים, אוהל אדמו"רי בית ויז'ניץ פורק מקירותיו, לקראת היארצייט הראשון של האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל, שיום פטירתו כ' אדר יחול בשבת הקרובה.

בית החיים 'שומרי שבת זכרון מאיר' בפאתי העיר בני-ברק נודע בצפיפותו, וכיום כמעט ולא נותרו בו מקומות קבורה. אוהל האדמו"רים, הממוקם במרכז בית הקברות ובו טמונים ה'אהבת ישראל', ה'מקור ברוך', ה'אמרי חיים' ו'הישועות משה' זצ"ל, אינו יכול להכיל את החסידים המגיעים לפקוד את המקום.

גם בימי היארצייט, כשהאדמו"רים הגיעו עם החסידים, נוצרה צפיפות גדולה, והחסידים נותרו בחוץ ללא יכולת לראות את רבם נושא תפילה, מה שיוצר במקום דחיפות, עד כדי סכנה של פיקוח נפש.

כעת, לקראת היארצייט הראשון, הוחלט לפרק את קירות האוהל בעזרת מהנדסים, וליצור עוד חלונות. בשני הצדדים יוקמו רמפות גדולות לגברים ולנשים, כדי שהחסידים יוכלו לראות את הנעשה בתוך האוהל.

את היארצייט הראשון יציינו בשורת אירועים: האדמו"ר מויז'ניץ מ'מרכז חסידי ויז'ניץ' ברחוב עזרא, יעלה היום בשעה 14:00 בצהריים, יחד עם קהל חסידיו, לפקוד את הציון. בערב ייערך מעמד סיום הש"ס וכן מבחנים על 'מנחת חינוך' בבית המדרש 'מרכז חסידי ויז'ניץ'.

האח הגדול, האדמו"ר מויז'ניץ, יעלה ביום ראשון בבוקר, לאחר תפילת שחרית.

במוצאי-שבת תתקיים סעודת ההילולא המרכזית בשעה 22:00 בבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ, שם גם צפויים להשתתף ככל הנראה האדמו"ר מבעלזא והאדמו"ר הצעיר מויז'ניץ.

בתוך כך, ערב ההילולא נולד הבוקר נכד לאדמו"ר מויז'ניץ, בן לחתנו הרב ברוך הגר, נכדו של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ. שמחת השלום זכר תתקיים השבת בבית המדרש 'מרכז חסידי ויז'ניץ' ברחוב עזרא בבני ברק, בשילוב עריכת הטיש יארצייט לאדמו"ר זצ"ל.

שמחת הברית תיערך ביום חמישי הבא והתינוך הרך ישא, ככל הנראה, את שמו של האדמו"ר זצ"ל: משה יהושע הגר.
ויזניץ אהל קירות חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד