י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מכר קברים - ושלשל את הכסף לכיסו

נתן ביטון, עובד בחברא קדישא הספרדית בחיפה לשעבר, מואשם בכך שמכר קברים והכניס את הכסף לכיסו במקום לקופת החברא קדישא, בסך של 703 אלף שקל

אילוסטרציה
אילוסטרציה

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (א) כתב אישום נגד עובד בכיר בחברה קדישא הספרדית בחיפה באשמת גניבת 702 אלף שקלים מכספי החברה.

על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בעיר, נתן ביטון נהג למכור חלקות קבורה ולשלשל את הכספים לכיסו. בחלק מהמקרים מכר חלקות בסכום גבוה מערכן, במקרים אחרים לקח את הכסף לעצמו, והעביר לחברה המחאות דחויות שלא כובדו.

כתב האישום מייחס לביטון ביצוע עבירות של גניבה בידי עובד, זיוף בנסיבות מחמירות, מרמה, הפרת אמונים בתאגיד ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

החל מחודש אפריל 2003 ועד לחודש דצמבר 2010, שימש ביטון עובד בכיר בחברה קדישא של העמותה, ובמסגרת תפקידו, קיבל - בין היתר - כספים מרוכשי חלקות קבורה עבור חברה קדישא, והנפיק חשבוניות של החברה כנגד הכספים שהתקבלו.

לטענת הפרקליטות, החל משנת 2009, נהג נתן ביטון לקבל כספים מהרוכשים, אך לשלשלם לכיסו. המדינה טוענת כי מדובר בסך מצטבר של 703,200 ש"ח שהיו צריכים להגיע אל החברה קדישא.

על מנת להסתיר את המעילה, ולאחר שהנפיק חשבונית עבור הרוכשים, נהג נתן ביטון לזייף את החשבוניות שהנפיק, בכך ששינה את פרטי החשבוניות, כך שייחזה כאילו שולמו כספים בהמחאות דחויות, אף שקיבל כספים מהרוכשים במזומן, ונהג להעביר לחברה קדישא המחאות דחויות כתשלום עבור החלקות.
חברא קדישא כספים קברים גניבה חיוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד