י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האוטובוס של 'בני עקיבא' התהפך

5 הרוגים ועשרות פצועים בתאונת דרכים קשה בכביש 89 בצפון

כ-40 בני אדם נפצעו בתאונת דרכים קטלנית בגליל העליון, בה התהפך אוטובוס ובו חניכי תנועת 'בני עקיבא' - לאחר שהתנגש במונית | ארבעה מנוסעי המונית ואדם שנסע באוטובוס נהרגו במקום. שלושה בני אדם נוספים - שניים מהם מנוסעי האוטובוס - נפצעו באורח קשה | תיעוד מהזירה

5 הרוגים ועשרות פצועים בתאונת דרכים קשה בכביש 89 בצפון
זירת התאונה צילום: באדיבות המצלם

חמישה הרוגים ועשרות פצועים, בהם ילדים, בתאונת דרכים שאירעה אחר הצהריים (רביעי) בכביש 89 סמוך לחורפיש שבאזור הגליל. מדובר באוטובוס שהסיע עשרות מחניכי תנועת 'בני עקיבא' - התנגש במונית. כתוצאה מהפגיעה, האוטובוס, שהסיע ככל הנראה 40 נוסעים, התהפך על צדו.

כוחות הצלה גדולים הגיעו לזירת התאונה, לרבות מסוקים של מד"א ושל צה"ל שפינו את הפצועים הקשים לבית החולים. לפי מד"א, נקבע מותם של ארבעה מנוסעי המונית והרוג נוסף הוא מנוסעי האוטובוס. בין ההרוגים: אישה בת 35, נער כבן 15, נער בן 12 וילדה בת 5.

בנוסף, 3 בני אדם נוספים נפצעו באורח במצב קשה, מהם נהג הרכב ו- 2 מנוסעי האוטובוס. כוחות הצלה העניקו טיפול רפואי לכ-30 פצועים במצב קל מנוסעי האוטובוס והם פונו לבתי החולים בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א.

אושרי אליהו ראש סניף איחוד הצלה במעלות שפינה את הנפגעים מסר: "מדובר בתאונה עם מעורבות אוטובוס שהתהפך על צדו, רכב מסחרי, ורכב פרטי".

לדבריו, "בסיוע חובשים נוספים וצוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע ל-30 נפגעים בהכרה, במצב בינוני וקל. כמו כן למרבה הצער נקבע מוות בזירה על ארבעה מנוסעי הרכב, גברת כבת 35, נער כבן 15, נער בן 12 וילדה כבת 5".

בד בד, צה"ל הודיע כי כוחות רפואה של הצבא יחד עם מסוקים הוזנקו לטיפול בנפגעי התאונה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר, הוזנקו כוחות רפואה ומסוקי חיל האוויר עם לוחמי יחידת 669, לסיוע בחילוץ, פינוי וטיפול בפצועים ולכודים בתאונת הדרכים בין אוטובוס לבין מספר רכבים בכביש 89, סמוך לחורפיש".


צילום: דוברות מד"א

פראמדיק מד"א קלוד עיסא סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הגענו למקום בכוחות גדולים שכללו ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי חירום ומסוק מד"א. אוטובוס היה הפוך על צידו לרוחב הכביש והרכב המסחרי שנפגע קשות בחלקו האחורי היה בשול הכביש כש- 5 פצועים מחוסרי הכרה נלכדו בתוכו. תוך כדי פעולות החילוץ של נוסעי הרכב נאלצנו לקבוע את מותם של 4 מנוסעי הרכב, נהג הרכב נפצע באורח קשה ופונה תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים במסוק".

הוא הוסיף כי "נהג האוטובוס חולץ כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותו. 2 מנוסעי האוטובוס שנפגעו באורח קשה שכבו על הכביש כשהם סובלים מחבלות קשות בגופם ועשרות פצועים נוספים התהלכו בזירה. הענקנו להם טיפול רפואי בשטח, 2 הפצועים קשה פונו במסוק לבי"ח והפצועים קל פונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לבתי החולים בצפת ונהריה."

 

 

 

 

תאונת דרכים אוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד